Audi dla sztywniaków?

BMW jest dla ludzi pełnych życia, sił, energii; dynamicznych i otwartych na świat. Audi to samochód dla sztywniaków. To nie nasza opinia, ale takie wnioski można wysnuć oglądając najnowszą reklamę BMW „Jump for Joy". Ciekawe co na to producent z Ingolstadt?

Bohaterom spotu towarzyszą intensywne przygotowania do przejażdżki własnym BMW – X5, 5 GT, seri 3 coupe i 1 coupe. Są skłony, podskoki, pompki i przeciągania się, a wszystko po to, by potem z radosnym uśmiechem na twarzy, w najbardziej nietypowy sposób (z dachu domu, samochodu, z roweru, przez okno) wskoczyć do swojego fantastycznego samochodu i odjechać w siną dal. Oczywiście z radością.

Radosny proceder obserwuje przez okno sąsiad – właściciel Audi, który naśladując zadowolonych z siebie ludzi przy próbie skoku do samochodu natrafia na przeszkodę – brak umiejętności.

No cóż, morał jest więc jeden – BMW to zgodnie z mottem firmy „Radość z jazdy” i jak mówi na swojej stronie internetowej producent „Radość to BMW”. Audi z kolei to „Przewaga dzięki technice”. Czy ta przewaga wystarczy by być radosnym? W tej reklamie na pewno nie, ale czekamy na odpowiedź Audi. Być może kwintesencja radości tkwi gdzieś indziej?



Najnowsze

Amerykański Tiger

W tym tygodniu miała miejsce premiera nowego pojazdu dla armii amerykańskiej. Firma Arotech zaprezentowała lekki samochód opancerzony Tiger.

Podwozie Dodge Ram 5500 i do tego opancerzenie, oto przepis na Tigera
Fot. Arotech

Konstruktorzy Tigra sięgnęli po sprawdzone rozwiązania, czyli udane podwozie Dodge RAM 5500 celowo, by zunifikować części zamienne z cywilnym pojazdem. Jednocześnie obniżyło to poważnie koszt przedsięwzięcia o projektowanie nowej płyty podwoziowej.

Pojazd został wyposażony w potężny silnik diesla Cummins o mocy 350 KM; jego masa własna wynosi  8,8 tony, co umożliwia zabranie na pokład 6 osób załogi oraz 900 kg ładunku. Taka konfiguracja pozwala na całkiem dynamiczną jazdę nawet w terenie.

W przyszłości na dachu nadwozia ma zostać zamontowany system broni zdalnie sterowanej z wnętrza samochodu.

Opancerzenie Tigera stanowią płyty pancerne z opcjonalnym pancerzem dodatkowym (także w postaci płyt), lecz istnieje możliwość montażu jeszcze pancerza reaktywnego. Tym, którzy znają zasadę działania takiego pancerza przyjdzie się zastanowić, czy wybuch ładunku reaktywnego nie spowoduje zniszczenie pancerza zasadniczego.

Arotech Corporation jest znanym na rynku amerykańskim dostawcą m.in. pojazdów opancerzonych, głównie jednak na potrzeby bezpieczeństwa wewnętrznego i policji. Tiger jest najcięższym samochodem w ofercie firmy (masa całkowita 10,4 t), a obejmuje ona typoszereg samochodów opancerzonych od 1,5 t.

Nowym pojazdem firma chce pozyskać strategicznego klienta jakim jest wojsko. Tylko co na to rosyjski producent GAZA 29751 – paradoksalnie zresztą zwanego Tigr? Czyżby szykował się proces o prawa do nazwy?

Najnowsze

Michelin wspiera sadzenie drzew

Zamiast zużytej opony, która kojarzy się z zaśmiecaniem środowiska, Michelin woli wizerunek ekologiczny. Dzieki producentowi ogumienia 1000 świerków, jodeł i buków zostanie zasadzonych podczas Święta Drzewa. Inauguracja - 9 października na Placu Żelaznej Bramy, w Warszawie.

fot. Michelin

Historia każdej opony zaczyna się od drzewa kauczukowego. To z niego powstaje naturalny kauczuk, który jest niezbędnym elementem do produkcji opony. Na naszych plantacjach w Brazylii corocznie przekazujemy plantatorom 200 tys. sadzonek. Niestety w Polsce nie możemy zasadzić drzew kauczukowych, dlatego wspieramy środowisko uczestnicząc w Święcie Drzewa – powiedziała Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska. 

Święto Drzewa jest programem edukacji ekologicznej Klubu Gaja realizowanym od 2003 roku, którego inauguracją jest ogólnopolska i międzynarodowa akcja sadzenia drzew. W 6. edycji Święta Drzewa w 2008 roku posadzono 73 700 drzew i zebrano 279 ton makulatury. W programie wzięło udział 61 400 osób. Celem programu jest edukacja i podnoszenie świadomości ekologicznej społeczeństwa w zakresie  

Od 1992 r. Michelin wprowadził cztery generacje zielonych opon. W tym czasie kierowcy na świecie zaoszczędzili ponad 11 miliardów litrów benzyny. Ponadto ekologiczne opony zapobiegły emisji do atmosfery ponad 28 milionów ton dwutlenku węgla. Od początku 2008 roku, kiedy wprowadzono czwartą generację zielonych opon – Michelin Energy Saver, na całym świecie sprzedano 23 miliony sztuk tych opon. Oznacza to, że w tym czasie zaoszczędzono 65,6 milionów litrów paliwa, a emisja CO2 została ograniczona o 131 tysięcy ton. To tak jakby 73 tysiące samochodów jeździło przez cały rok nie powodując żadnych zanieczyszczeń (dane producenta).

Najnowsze

Historia Citroena w 90 sekundach

Na swoje 90 urodziny marka zaprezentowała nam, jakże by inaczej - 90 sekundowy film. Klip to zarazem dynamiczny jak i pełen nostalgii zlepek dotychczasowych reklam marki, w którym nie mogło zabraknąć pięknych kobiet.

O 90 urodzinach Citroena w Polsce pisaliśmy wam w ostatnim tygodniu (czytaj tu). Poza licznymi akcjami promocyjnymi firma postanowiła również zaprezentować swój dorobek szerszej publiczności. Wypuszczony przez nich spot to zlepek dotychczasowych reklam marki (w tym słynnej reklamy z tańczącym robotem oraz reklamy Xsary Picasso) i prezentacja jej najnowszych, niedostępnych jeszcze modeli.

To co czyni ten film szczególny, to obecność w nim znanych postaci, choć trudno porównywać dokonania Papieża Jana Pawła II, czy Sebastiana Loeba, to jednak obaj pojawiają się w reklamie, niewerbalnie podkreślając prestiż maski. Nie mogło także zabraknąć, pięknych francuskich kobiet za kierownicą.

Spot czyni wrażenie dopracowanego i ciekawego, tchnie oddechem starych, dobrych czasów i zaskakuje stylistyką najnowszych modeli marki. Pokazuje też długą drogę jaką przeszło logo producenta. A do tego wszystkiego towarzyszy mu wpadająca w ucho melodia i ta Wieża Eiffel’a w tle…

Francais, francais..

Najnowsze

Uśmiechnij się do innych kierowców

Jesień to podobno czas, w którym śmiejemy się mniej. Pora to zmienić za pomocą komunikatora samochodowego LED! Pokaż całemu światu swój uśmiech.

 

fot. toys4boys.pl

Idea jest prosta. Nie podoba ci się, jak jedzie kierowca za Tobą, chcesz puścić oko do stojącego z tyłu motocyklisty, podziękować za wpuszczenie na sąsiedni pas albo pragniesz się uśmiechnąć do przyjaźnie wyglądającego kierowcy z samochodu za Tobą – wciskasz przycisk i gotowe! Drivemotion LED Car Sign to urządzenie wyświetlające innym użytkownikom drogi wiadomości od nas. Te wiadomości przybierają formę buziek – do wyboru mamy jedną z pięciu – uśmiechniętą, mrugającą okiem, smutną, zaskoczoną oraz (tak, tak, czasem może się przydać) groźną; wystarczy naciśnięcie jednego z pięciu przycisków na bezprzewodowym pilocie i na naszej szybie (najlepiej przymocować urządzenie do tylnej 😉 wyświetla się niecodzienny komunikat. 

 

fot. toys4boys.pl

Urządzenie z diodami instaluje się do szyby za pomocą przyssawek, a bezprzewodowego pilota najlepiej zamocować na desce rozdzielczej albo szybie, aby wszystkie jego możliwości znalazły się w zasięgu naszej ręki. Komunikator zasilany jest czterema bateriami AA oraz dwoma AAA; jego rozmiar to 17*17*4 cm.

 

Niezależnie od pory roku radzimy jak najczęściej kierować swoją rękę w stronę przycisku z uśmiechniętą buzią – w końcu śmiech to zdrowie, a już szczególnie jesienią potrzebujemy go sporo.

Urządzenie kupisz tutaj.

Najnowsze