Audi A4 na 2014 rok z napędem e-quattro
Już niebawem na rynku pojawi się kolejna generacja samochodu Audi A4, najlepiej sprzedającego się modelu spośród wszystkich propozycji niemieckiego producenta.
Jedną z proponowanych nowości, znanych już przeciez z innym modeli marki, będzie system zawieszania pracy dwóch cylindrów (cylinder on demand), którego działanie pozwoli na około pół litra na 100 kilometrów mniejszą konsumpcję paliwa, niż dotychczas. Ponadto, dla A4 zafundowano nowy napęd na cztery koła zwany e-quattro. Jego obecność ma zastąpić stosowane dotąd mechaniczne dyferencjały na rzecz elektrycznie napędzanej tylnej osi.
Co więcej, samochód będzie niemal 100 kilomgramów lżejszy od swojego poprzednika – jego masa będzie wynosić około 1330 kg. Poza tradycyjnymi wersjami silnikowymi, niemiecki producent szykuje także mocniejsze odmiany, jak na przykład tę z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów, który generuje 225 KM lub 2-litrowym turbodieslem o mocy 200 KM. Audi planuje też rozwój technologii hybrydowej przedstawiając koncepcję modelu B9 PHEV z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 226 KM i silnikiem elektrycznym (35 KM).
![]() |
fot. materiały prasowe
|
Audi wprowadzi również kilka poprawek w dziedzinie designu, jednak można zaklasyfikować je do kategorii kosmetycznych. Fani marki z pewnością dostrzegą zmnienioną osłonę chłodnicy i LED-owe reflektory.
Model zaprezentowany będzie prawdopodobnie w połowie 2014 roku w oznaczeniu kodowym B9. Wyżej wspomniane nowinki i modernizacje prawdopodobnie znajdą się również w przyszłości w modelach A5 coupe i Sportback.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: