
Alfa Romeo Tonale – piękna hybryda
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2019, Alfa Romeo wkracza do świata samochodów elektrycznych, prezentując nowy samochód koncepcyjny Tonale,
Tonale jest pierwszym hybrydowym samochodem typu plug-in oraz pierwszym średniej wielkości SUV-em Alfy Romeo. Jednym z elementów przywołujących tradycję producenta jest koło przypominające tarczę telefonu. Wzór 21-calowych felg Tonale sięga roku 1960, kiedy to pojawił się on w Alfie 33 Stradale. Z kolei boczna bryła nadwozia nawiązuje do modeli Duetto oraz Disco Volante Spider.
Przód zdobi alfowski napis „Trilobo” oraz charakterystyczny grill „Scudetto”, którego tłem i jednocześnie dopełnieniem jest oświetlenie typu „3 plus 3”, które przywołuje na myśl spojrzenie SZ i Brery. Tył Tonale jest elegancko podkreślony kształtem tylnej szyby, zwieńczonej u góry „skrzydłem”.
Wnętrze Tonale ukierunkowane jest na kierowcę, ale może wygodnie przewieźć czterech pasażerów. Wnętrze Tonale wyróżnia kontrast pomiędzy chłodną solidnością aluminium a miękkością i przyjemnym ciepłem skóry i alcantary. Wewnątrz znajdują się półprzezroczyste podświetlone listwy, na przykład na tunelu środkowym, będącym jednocześnie idealnym miejscem dla najważniejszego elementu Alfa Romeo, selektora jazdy DNA.
Kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy wyświetlacz z wirtualnymi zegarami oraz 10.25-calowy centralny ekran dotykowy. Nowy system multimedialny wyposażony jest w płynny i wielozadaniowy interfejs.
Silnik elektryczny umiejscowiono z tyłu, co stanowi zapowiedź sportowych wrażeń z jazdy, które dostosowujemy używając systemu DNA. W Tonale, tryb „Dynamic” zmienia się w „Dual Power” i gwarantuje maksymalną moc wyjściową z dwóch silników. Ekran dotykowy systemu Infotainment wyposażony jest w przycisk E-mozione, który oferuje specjalne ustawienia przepustnicy, ostrzejsze hamowanie i bardziej bezpośrednią reakcję układu kierowniczego. Tryb „Natural” pozwala utrzymać najlepszy kompromis między osiągami, a oszczędnością. Tryb „Advance Efficiency” zmienia się w „Advance E” dla uzyskania osiągów w trybie w pełni elektrycznym.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
a gdzie nowe 8c i gtv
Anonymous - 5 marca 2021
Skąd wiesz że będą wadliwe? Może będą lepsze niż w Toyota. Trzymam kciuki za Alfe
Anonymous - 5 marca 2021
Także niezawodne jak pokazują to nowe modele
Anonymous - 5 marca 2021
Trzymam kciuki za Alfe. Piękne auta.
Anonymous - 5 marca 2021
Alfy niestety są tylko ładne…
Anonymous - 5 marca 2021
Stylistycznie jest całkiem ok, ale niestety w praktyce te napędy mogą byc wadliwe jak historia pokazała, w kwestii hybryd większe doświadczenie ma toyota, tam w prawie każdym segmencie dostępne są te rodzaje napędów