Alfa Giulietta Veloce na polskim rynku

W Polsce w 2012 roku marka Alfa Romeo sprzedała 1458 samochodów, w tym 1084 sztuk modelu Giulietta. “Veloce”, czyli “szybka”, to określenie po raz pierwszy użyte w 1956 roku, właśnie w odniesieniu do ówczesnej Giulietty.

Jeśli chodzi o stylistykę zewnętrzną samochodu, zwracają uwagę reflektory przednie o ciemnym wykończeniu, obudowa lusterek zewnętrznych i lusterka wstecznego wykończona kolorem tytanowym, chromowane klamki drzwi przednich oraz logo “Veloce”. Ten sam sportowy charakter dominuje we wnętrzu, gdzie przeważają ciemne kolory, wśród których wyróżnia się tytanowe wykończenie centralnego elementu deski rozdzielczej, tunelu środkowego i nakładek na drzwi. Kierownica jest wykończona skórą z czerwonymi przeszyciami, natomiast fotele są obite nową czarno-czerwoną tkaniną „Competizione” z kontrastowymi przeszyciami.

fot. Alfa Romeo

Na specjalne zamówienie można dodatkowo zindywidualizować swoją Giuliettę Veloce, zamawiając dach w kolorze szarym – matowym Magnesio lub czarnym błyszczącym. W pierwszym przypadku, proponowane połączenia kolorów nadwozia to czarny pastel, biały Ghiaccio, czerwony Alfa, szary Antracite, czerwony metalizowany lub czarny Etna. Natomiast w przypadku czarnego, błyszczącego dachu dostępne są kolory: biały Ghiaccio, czerwony Alfa, szary Antarcite, szary Magnesio i czerwony metalizowany.

fot. Alfa Romeo

Alfa Giulietta Veloce jest już dostępna w sprzedaży w Polsce i w ramach promocji powszechnej jest oferowana z 5-cio letnią gwarancją. Klient ma możliwość wyboru pomiędzy trzema wersjami silnikowymi: benzynowy 1,4 TB 120 KM oraz 2 wersje wysokoprężne 1.6 JTDM 105 KM i 2.0 JTDM 140 KM.

Cena od 75 900 zł brutto (1.4 TB 120 KM).

W skład wyposażenia standardowego wchodzą takie opcje, jak:

Felgi ze stopów lekkich 17-calowe wzór Sportiva z oponami o wymiarze 205/55

Klimatyzacja manualna

Koło kierownicy obszyte skórą z czerwonymi przeszyciami

6 poduszek powietrznych

Samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Q2

System Alfa DNA – system kontroli dynamiki pojazdu

System Start&Stop

System VDC (ESP) stabilizujący tor jazdy + Brake Assistant + Hill Holder

Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie

Światła przednie i tylne z technologią LED

Tapicerka materiałowa dwukolorowa czerwono-czarna

Wspomaganie układu kierowniczego z podwójnym zębnikiem

Tytanowe wykończenie lusterek bocznych

Reflektory przednie z ciemnym wykończeniem

Podłokietnik przedni ze schowkiem

Przyciski sterowania radiem z koła kierownicy

Wnętrze w kolorze ciemnym w górnych części pojazdu

Wyświetlacz multifunkcyjny Matrix z komputerem podróżnym

Symbol Serii specjalnej Veloce umieszczony na zewnętrznych bokach samochodu (Veloce)

 

Liczba samochodów ograniczona – tylko 200 sztuk trafi na polski rynek.

Najnowsze

Nie buduj tragicznych statystyk

W Polsce dochodzi do ponad 25 tysięcy kolizji i ponad 2,5 tysiąca wypadków miesięcznie. W marcu i kwietniu zeszłego roku najwięcej wypadków miało miejsce w województwie śląskim, mazowieckim, małopolskim i łódzkim. Jak nie znaleźć się w drogowych statystykach policji?

Przed rozpoczęciem nawet krótkiej podróży najlepiej zrobić kilka istotnych założeń:

fot. Renault

1. Inny kierowca może mnie nie zauważyć.

Zawsze należy sygnalizować planowany manewr, nie wykonywać go gwałtownie i sprawdzić, czy możemy go bezpiecznie wykonać.

 

2. Warunki pogodowe są istotnym czynnikiem wpływającym na bezpieczeństwo jazdy.

Opady deszczu czy śniegu, nagłe zmiany temperatury – to wszystko wpływa negatywnie zarówno na zachowanie samochodu na drodze, widoczność, jak i na nasze samopoczucie.

 

3. Nawet gdy bardzo się spieszę, nic nie jest ważniejsze niż życie moje i innych uczestników ruchu.

 

4. Muszę realnie oceniać swoje umiejętności.

Zbyt wysoka samoocena to poważna bariera w doskonaleniu umiejętności polskich kierowców.

 

5. Za kierownicą myślę tylko o prowadzeniu samochodu.

Rozwiązywanie życiowych problemów, kłótnia z pasażerem, ważna rozmowa przez telefon to zadania, które zbytnio angażują kierowcę, aby mógł bezpiecznie kierować autem.

 

6. Emocje utrudniają bezpieczne dotarcie do celu.

Negatywne emocje zakłócają percepcję sytuacji i są bezpośrednio związane z agresywnym zachowaniem na drodze. Gdy coś wyprowadziło kierowcę z równowagi, najlepiej zjechać na chwilę z drogi, zatrzymać się w bezpiecznym miejscu i zrobić sobie krótki spacer przed kontynuacją podróży.

 

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

Najnowsze

Wielkie plany Gosi Rdest

Gosia Rdest, kartingowa mistrzyni Polski oraz uczestniczka ubiegłorocznej edycji Formula BMW Talent Cup, zapowiedziała start w pełnym cyklu Formuły 4. Obsługiwana przez Douglas Motorsport Polka zaliczy 24 wyścigi rozgrywane w osiem weekendów na brytyjskich torach wyścigowych.

Gosia ma za sobą już testy bolidu Renault 2.0, bez ustanku pracuje również nad sobą, zaliczając coraz to kolejne obozy fitness z Porsche Human Performance Center.

„Auto jest mocniejsze niż bolid BMW” – mówi Rdest – „szybsze, ale jednak nie jest to aż tak duży przeskok. Natomiast decyzje o startach w F4 podjęłam razem z Waynem (szefem Douglas Motorsport). W zeszłym roku przeprowadziliśmy kilka sesji treningowych, zaczęło nam się razem dobrze współpracować. Seria jest bardzo ciekawa i zapowiada się sporo testów, co również było kluczowym aspektem”.

fot. Steve Hawthorne

Na początek sezonu Gosia ma zamiar skupić się na poznawaniu bolidu i angielskich torów, których w przeciwieństwie do swoich rywali (w większości pochodzących z Wielkiej Brytanii) nie zna tak dobrze.
Partnerem Gosi w zespole Douglas Motorsport będzie Sennan Felding, wicemistrz Wielkiej Brytanii w Ginetta Junior.
Pierwsze testy w nowym bolidzie tuż po świętach na torze w Rockingham.

RUNDA 1
27 – 28 kwietnia – SILVERSTONE GP

RUNDA 2
18 – 19 maja – BRANDS HATCH INDY

RUNDA 3
15 – 16 czerwca – SNETTERTON 300

RUNDA 4
6 lipca – OULTON PARK

RUNDA 5
27 – 28 lipca – BRANDS HATCH GP

RUNDA 6
17 – 18 sierpnia – SILVERSTONE GP

RUNDA 7
7 – 8 września – SNETTERTON 300

RUNDA 8
28 – 29 września – DONINGTON PARK GP

Najnowsze

Jak zmniejszyć ryzyko na drodze

Organizacja działająca na rzecz bezpieczeństwa drogowego – GEM, prowadzi kampanię zwiększającą świadomość kierowców, zwłaszcza kobiet, względem zagrożeń na drodze.

Ulotka wypuszczona przez GEM w porozumieniu z Suzy Lamplugh Trust zawiera wskazówki dotyczące bezpieczeństwa na drodze – skierowane w szczególności do kobiet podróżujących samotnie bądź z dziećmi. Suzy Lamplugh była agentką nieruchomości, która zaginęła w 1986 roku w drodze na spotkanie z klientem. Zlokalizowano jej Forda Fiestę, w którym zostawiła torebkę, jej samej jednak nie udało się odnaleźć. Została oficjalnie uznana za zmarłą w 1994. Fundacja jej imienia działa na rzecz ofiar przemocy i udziela wsparcia rodzinom zaginionych osób.

fot. telegraph.co.uk

Ulotka przygotowana przez GEM i fundację podpowiada kobietom, jak się zachowywać, by zapewnić sobie bezpieczeństwo i jak działać w sytuacji zagrożenia wszelkiego typu. Kobiety mogą się dowiedzieć, jak postępować w razie wypadku bądź awarii, co zawsze powinny mieć w samochodzie i jak reagować na agresję innych kierowców.

Twarzą kampanii jest świeżo upieczona mama, Konnie Huq, która przyznaje, że chociaż sytuacje zagrożenia są dosyć rzadkie, to jednak się zdarzają i istnienia takiego poradnika poprawia komfort jazdy. Sekunduje jej Catherine Skinner, prezes Suzy Lamplugh Trust:

„Być może ryzyko stania się ofiarą przemocy bądź agresji na drodze dla większości z nas nie jest duże, ale wciąż istnieje. Wystarczy zaledwie kilka środków ostrożności, by zminimalizować zagrożenie” – mówi.

David Williams, prezes GEM Motoring Assist, dodaje:

“Sercem tej kampanii są kobiety, przede wszystkim matki. Mamy nadzieję, że to ważny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa brytyjskich kierowców na drogach”.

Ulotkę można pobrać pod adresem motoringassist.com/leaflets

Najnowsze

Kobiety-kierowcy w Arabii Saudyjskiej: podpisz petycję

Za prowadzenie samochodu kobietom w Arabii Saudyjskiej grozi areszt, więzienie, a nawet chłosta. Z inicjatywy Institute of Advanced Motorists (IAM) trwa kampania na rzecz zniesienia tych ograniczeń.

Kobiety w Arabii Saudyjskiej aktywnie walczą o prawo do swobodnego prowadzenia pojazdów od 2011 roku. IAM zainicjowało kampanię wspierającą te działania, zachęcając wszystkie kobiety do okazania swojego wsparcia.

fot. materiały prasowe

Uzasadnieniem zakazu jest przekonanie, że wolność prowadzenia samochodu przełoży się na poczucie nadmiernej wolności w innych dziedzinach życia, co zaowocuje kobiecą rozwiązłością i moralnym załamaniem w całym kraju.

Petycję na rzecz zniesienia zakazu można podpisać tutaj.

Najnowsze