
9. Rajd Polski Historyczny 2020. Znamy już najważniejsze informacje!
Znamy już podstawowe fakty, dotyczące tegorocznego 9. Rajdu Polski Historycznego. Impreza zostanie rozegrana w terminie od 3 do 5 września 2020.
Po dwóch latach przerwy rajd ponownie został wpisany do kalendarza FIA. Oprócz konkurencji międzynarodowej pod nazwą FIA Trophy for Historic Regularity Rallies, 9. R.P.H. będzie również wliczany do Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność; poszczególne etapy dzienne mają stanowić 6., 7. i 8. rundę MPHRR.
Trasa zawodów będzie liczyć ok. 1000 km (w tym ok. 68% to odcinki jazdy na regularność). Po raz pierwszy zawody zawitają do województwa podkarpackiego, w rejon Jasła i Krosna. Położona pomiędzy tymi miastami przy drodze krajowej 28 wieś Moderówka stanie się ważnym punktem etapowym. Punktem etapowym będą także Stróże koło Grybowa w powiecie nowosądeckim (przy drodze wojewódzkiej 981).
Dystans został podzielony na cztery etapy dzienne. Etap 1 prowadzi z Wieliczki (start w czwartek 3 września od 17:30) do Moderówki (24:00) i będzie liczyć 260 km.
Piątkowy (4 września) etap 2 z Moderówki do Stróż ma mieć również 260 km i będzie trwać od 9:00 do 16:00. Tego samego dnia po godzinnej przerwie rozpocznie się etap 3
Stróże-Wieliczka (także 260 km, godziny od 17:00 do 24:00). W sobotę 5 września finałowy etap 4, wiodący z Wieliczki do Makowa Podhalańskiego, a stamtąd do Krakowa (220 km). Start o 10:00, meta o 16:00 u podnóża Zamku Wawelskiego.
Rajd Polski Historyczny jest jedyną tego rodzaju imprezą, która jest organizowana w Polsce w randzie Mistrzostw Europy. Z tego powodu organizatorzy spodziewają się załóg nie tylko z Polski, ale i z różnych stron Europy, a m.in. z Austrii, Luksemburga, Włoch, Węgier, Niemiec; to będzie stanowić dogodną możliwość promocji naszego kraju. Bazą zawodów będzie tradycyjnie hotel „Soray” w Wieliczce.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: