
50-lecie marki Mercedes-AMG
AMG - te trzy litery dają jasną informację: oto usportowiony Mercedes. W 2017 roku firma założona przez Hansa-Wernera Aufrechta i Erharda Melchera, której produkcja odbywała się w małym warsztacie, obchodzi swoje 50. urodziny.
Dzisiaj spółka należąca w całości do Daimler AG, Mercedes-AMG reprezentuje sportowe ramię koncernu. 1500 pracowników koncentruje się na wypełnieniu obietnicy, jaką składa marka – Driving Performance.
Silnikowe arcydzieła
Inżynierowie z Affalterbach uchodzą za wybitnych ekspertów od silników. Słyną nie tylko z ich projektowania, ale i z filozofii „jeden człowiek, jeden silnik”, która oznacza, że każda jednostka jest niejako ręcznie montowana przez jednego technika (o czym świadczy tabliczka z podpisem). W Affalterbach właśnie znajduje się zakład ręcznej produkcji widlastych „ósemek” AMG. Jednostki 4-cylindrowe wytwarzane są w Kölledzie, a V12 – w Mannheim.
Niedawno niemiecki producent w pełni zademonstrował swoje doświadczenie w zakresie samodzielnej budowy sportowych aut – tak powstała seria AMG GT, druga po SLS AMG konstrukcja opracowana całkowicie samodzielnie.
Najpopularniejsze modele
W 2016 r. firma dostarczyła do Polski 1100 samochodów. Główny składnik tego sukcesu to popularna seria 8-cylindrowych modeli 63, choć coraz więcej nabywców wybiera kompaktowe modele 45, czy samochody z gamy serii 43. Oferta AMG jest bogata – w sumie to 50 modeli, od najmocniejszego produkowanego seryjnie, 4-cylindrowego auta kompaktowego, do sportowo-eleganckiego S 65 z jednostką o 12 cylindrach; od limuzyn i kombi w różnych klasach mocy przez szeroką gamę SUV-ów i coupé, aż po kabriolety oraz roadstery. Auta mają napęd na koła tylne lub na obie osie oraz sportowe przekładnie – od skrzyni dwusprzęgłowej do 9-biegowego „automatu”.
Hipersamochód z technologią z Formuły 1
W 2017 roku Mercedes-AMG zaprezentuje zwiastun dopuszczonego do ruchu hipersamochodu przyszłości. Dysponując technologią żywcem przeniesioną z bolidu Formuły 1, model ten ma być pierwszym na rynku pojazdem z hybrydowym zespołem napędowym z F1 i homologacją drogową. Z mocą przekraczającą 1000 KM i napędem na cztery koła (w tym całkowicie elektrycznym napędem przedniej osi) ma wspiąć się na szczyt aktualnych osiągnięć technicznych.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: