23. Rajd Gazel: cztery Dacie Duster kontra wydmy
Od 1990 roku każda edycja Rajdu Gazel przyciąga na marokańską pustynię 300 uczestniczek (150 załóg), które biorą udział w wyścigu samochodowym na orientację, wymagającym od nich wytrzymałości i pomysłowości.
Niezależnie od wieku, pochodzenia, narodowości czy doświadczenia, uczestniczki są oceniane nie pod względem tempa, lecz liczby przebytych kilometrów oraz, pośrednio, emisji CO2.
Do udziału w 23. edycji Rajdu wybrano sześć pracownic Renault, które od 19 do 28 marca wezmą udział w wyścigu. W listopadzie zeszłego roku do jury Renault wpłynęły 132 zgłoszenia, spośród których wybrano 50 ochotniczek. W ten sposób powstało 25 zespołów – złożonych z przedstawicielek ośmiu krajów, zatrudnionych w różnych działach i na różnych stanowiskach (dział logistyki, inżynierii, zakupów oraz produkcji), a każdemu przyświecał jeden cel — zostać jedną z trzech drużyn, które zakwalifikują się do rajdu.
Saida Benhamida i Safae Challal |
![]() |
fot. Renault
|
Oceniano fizyczne i psychologiczne predyspozycje kandydatek: sprawność sportową, wytrzymałość
i determinację, odporność, odwagę i ducha solidarności, jak również umiejętności wspólnego podejmowania decyzji, radzenia sobie ze stresem i taktyczne podejście do terenu. Przygotowania prowadziła Karine Baillet, mistrzyni rajdowa. Trening obejmował ćwiczenia fizyczne (wzmacnianie mięśni, jogging, orientacja w terenie itp.), rozwijanie umiejętności technicznych (sprawdzanie poziomu wody i oleju itp.), biegi po torze przeszkód i warsztaty psychologiczne.
Laetitia Rodier i Sylvie Quittot |
![]() |
fot. Renault
|
Celem rajdu jest pokonanie odległości między dwoma punktami możliwie jak najkrótszą trasą w różnorodnym terenie. We francuskim centrum prototypów Renault w Technocentre cztery Dacie Duster zostały na potrzeby wyścigu przystosowane do zmagań z wydmami. Aby zagwarantować wytrzymałość sprzętu w pustynnych warunkach i spełnić wymagania bezpieczeństwa, samochody zostały poddane kilku modyfikacjom (m.in. wzmocniono zawieszenie i dodano aluminiowe belki pod tylnym mostem). Ponadto wzbogacono je o kilka dodatkowych elementów wyposażenia
(m.in. podświetlany kompas na desce rozdzielczej, drugie koło zapasowe oraz urządzenie o nazwie „Terratrip”, mierzące odległość z dokładnością do 20 m na 1 km).
Anne-Sophie Cally i Paulina Hachoud |
![]() |
fot. Renault |
Oprócz trzech samochodów przeznaczonych dla załóg Renault, do rajdu przygotowano również czwartą Dacię Duster, dostosowaną specjalnie do kategorii 4×4 (m.in. zmodyfikowano podłużnice w celu zmiany kąta natarcia i podniesienia samochodu o 80 mm oraz wzbogacono wyposażenie
o dodatkowy zbiornik na paliwo). Kierownica tego pojazdu zostanie oddana w ręce dwóch mistrzyń rajdowych: Catherine Houlès i Mélanie Suchet.
Dumne z możliwości reprezentowania swojej firmy w trakcie rajdu, „Gazele” stanowią źródło inspiracji dla wielu kobiet w Grupie. To doświadczenie wspiera rozwój osobisty i zawodowy pracownic Renault. W ciągu trzech lat w tym stuprocentowo kobiecym rajdzie wzięło już udział 20 pracowniczek Renault.
KANDYDATKI RENAULT 2013
Załoga 315:
Saida BENHAMIDA i Safae CHALLAL (Renault Maroko: Dyrekcja ds. Jakości i Zasobów Ludzkich)
Pracowały razem i od razu pomyślały o sobie nawzajem, gdy ogłoszono kolejną edycję rajdu. — Powiedziałyśmy sobie: właściwie dlaczego nie my? To prawdziwie sportowe wyzwanie w szczytnym celu!
Załoga 316:
Laetitia RODIER i Sylvie QUITTOT (Dyrekcja Inżynierii Pojazdów)
Upodobanie do sportowych wyzwań i samochodów sprawiło, że się spotkały i postanowiły wziąć udział w rajdzie. — Jesteśmy przekonane, że to, jak się różnimy, może okazać się prawdziwym atutem w tym wyścigu!
Załoga 317:
Anne-Sophie CALLY i Paulina HACHOUD (Dyrekcja ds. Produkcji)
Po latach współpracy i przyjaźni wspólny udział w rajdzie był dla nich oczywisty. — Już w zeszłym roku zgłosiłyśmy się do udziału. W tym roku postanowiłyśmy pójść na całość!
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: