2,4 tys. zł za parkowanie w Warszawie?
Włodarze dużych miast zaczynają walkę ze smogiem. Warszawski ZDM wpadł na pomysł, jak ograniczyć ruch w centrum miasta. Mieszkańcy strefy płatnego parkowania zapłacą nawet 2,4 tys. zł abonamentu za drugi samochód.
Kilka miesięcy temu wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska zapowiedziała drastyczne podwyżki abonamentów dla mieszkańców Warszawy. Do tej pory mogli oni wykupić abonament, który kosztuje 30 zł rocznie.
Kilka dni temu „Gazeta Stołeczna” podała, że radni przygotowali już propozycje zmian w regulaminie. ZDM zamierza zaproponować niezmieniony cennik abonamentu dla mieszkańców, ale tylko na jeden samochód w rodzinie. Za drugi trzeba będzie srogo zapłacić – nawet 2,4 tys. zł rocznie. Tak wysoka stawka miałaby obowiązywać również w przypadku pojedynczego samochodu, który nie spełnia norm emisji spalin Euro 6.
Oczywiście urzędnicy uwzględnili odstępstwa od tej zasady. Tańszy abonament zapłacą rodzice podwożący niepełnosprawne dzieci do szkoły. Za przydzielanie zniżek będą odpowiadać burmistrzowie lub komisje w urzędach dzielnic.
Przy okazji urzędnicy liczą na rozwój programu „E-pakowanie”. Dzięki specjalnie zaprojektowanej aplikacji kierowcy mogą sprawdzić, ile jest wolnych miejsc przy Dworcu Centralnym lub na pl. Konstytucji. W ciągu następnych miesięcy system będzie rozszerzony na całą strefę płatnego parkowania. Urzędnicy zapowiadają ułatwienia dla właścicieli samochodów elektrycznych.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: