
14-latek pokonał najnowsze zabezpieczenia
Podobno nie ma zabezpieczeń, których nie da się złamać. Udowodnił to pewnie nieletni, który wziął udział w konferencji poświęconej zabezpieczeniom w branży motoryzacyjnej.
W wydarzeniu uczestniczyli studenci wspierani przez grupę inżynierów oraz specjalistów od zabezpieczeń. Na imprezie zjawił się czternastolatek, który w relacji innych uczestników wydarzenia, „wyglądał jak dziesięciolatek”.
Przy pomocy merytorycznej ekspertów z branży miał on przeprowadzić atak hakerski na zabezpieczenia w samochodzie. Według profesjonalistów przygotowanie do takiego zadania powinno zająć tygodnie, a nawet miesiąc. Jemu wystarczyła zaledwie jedna noc i wizyta w sklepie z elektroniką, w którym wydał 15 dolarów. W ciągu kilkunastu godzin zbudował małe urządzenie, które miało przejść wszystkie zabezpieczenia.
Podczas prezentacji specjaliści byli zszokowani, ponieważ chwilę wcześniej twierdzili zgodnie, że operacja się nie uda. Po chwili okazało się, że przy pomocy urządzenia włączył wycieraczki, odbezpieczył centralny zamek, a na koniec zdalnie uruchomił silnik w samochodzie. Udało mu się nawet mrugnąć światłami w rytm piosenki puszczonej na jego iPhonie.
Organizatorzy imprezy nie ujawnili personaliów dziecka, a także parametrów samochodu, na którym przeprowadzono doświadczenie. W jednej chwili okazało się, że miliony dolarów poświęcone na rozwój technologii zabezpieczających, zostały zmarnowane. Czternastolatek, nie będący inżynierem, ani nawet studentem, rozmontował technologie inwestując kwotę kieszonkowego.
Producentom samochodów powinna się włączyć lampka ostrzegawcza. Jeżeli udało się przejąć kontrolę nad podstawowymi układami, to co z tymi, które bezpośrednio odpowiadają za nasze bezpieczeństwo podczas jazdy. W czasach, gdy elektronika odpowiada za coraz więcej kwestii, takie obawy wydają się być jak najbardziej uzasadnione.
Najnowsze
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Oto przegląd modeli Ford Pro - od kompaktowego Couriera po pełnowymiarowego Transita. Sprawdź, jakie zabudowy są dostępne, porównaj ładowność, zasięg i funkcjonalność, i dowiedz się, który wariant najlepiej odpowiada potrzebom Twojego biznesu. -
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
-
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Zostaw komentarz: