Pamiętajmy o pieszych
Piesi, obok kierowców i ich pasażerów, to niezwykle ważni użytkownicy dróg. Często jednak zapominamy o tym, a i oni zapominają o swoim bezpieczeństwie. Fundacja Izabeli i Adama Małyszów wspiera odblaskową kampanię.
2009 rok – rokiem pieszego to kampania społeczna propagowana przez Fundację Adama Małysza. Znany skoczek wraz ze swoją żoną zachęca pieszych do noszenia elementów odblaskowych, ponieważ niewidoczni są zagrożeniem dla siebie samych narażając swoje życie oraz dla kierowców, którzy – tak jak kiedyś Adam Małysz – czasem mogą nie dostrzec nieoznakowanego człowieka poruszającego się poboczem drogi.
![]() |
fot. roadlook.pl
|
Akcja, wspierana przez cieszyńską drogówkę to dobry przykład na połączenie kampanii medialnej z czynną pomocą i aktywnym uświadamianiem ludzi. Adam Małysz, zamierza wraz z policjantami odwiedzać szkoły i rozdawać odblaskowe gadżety najmłodszym Polakom (do dziś zostało rozdanych już ponad 12 tysięcy akcesoriów). Co ciekawe, w ramach akcji, odblaskowe opaski otrzymają również bywalcy cieszyńskich lokali gastronomicznych. Opaska do kufla piwa gratis to nietypowa promocja, która może mieć pozytywny oddźwięk w poprawie bezpieczeństwa wśród pieszych użytkowników dróg. I jak podają statystyki już ma – pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a statystyki wskazują na zdecydowany spadek wypadków z udziałem nieoznakowanych pieszych.
Teraz pora liczyć, że akcja o charakterze lokalnym przeniesie się na większą część kraju. A czekając na jej wyniki, warto zaopatrzeć się w odblaskowe akcesoria. To niewielki wydatek a cena bezpieczeństwa ogromna…
Odblaskowych gadżetów szukaj na Allegro.
Źródło: roadlook.pl
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: