Fiat 500 – wycieczka do Brazylii
Samochody masowo eksportowane z Japonii nikogo już nie dziwią na ulicach oddalonych o tysiące kilometrów miast. Czy polskie „500-tki" rodem z Tych będą tak samo normalnym widokiem w gorącej Brazylii?
Wraz z początkiem października, do salonów Fiata w Brazylii trafią śliczne, quasi „Mady In Italy” choć naprawdę „Made In Poland” Fiaty 500. Samochody miały już swoją prezentację w Rio de Janeiro.
![]() |
fot. Motocaina
|
W Brazylii samochody będą sprzedawane w wersjach z silnikiem 1,4 16V o mocy 100KM i 5 biegową skrzynią automatyczną Dualogic lub 6 biegową mechaniczną. Zespół napędowy auta oraz jego zawieszenie zostały dostosowane go wymogów lokalnego rynku, a więc standardów paliwowych mówiących o zawartości etanolu w benzynie (w Brazylii wynosi on 22%) oraz brazylijskich dróg, na których amortyzatory aż proszą o większą elastyczność sprężyn. Samochód będzie wyposażony standardowo w 7 poduszek powietrznych oraz liczne systemu m.in. ABS z EBD, ESP, ASR, HBA oraz Hill Holder. Pozwala mu to spełniać najwyższe wymogi bezpieczeństwa i otrzymać 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
Fiaty 500 poruszają się już w Ameryce Południowej na drogach m.in. Argentyny, Chile, Kostaryki, Gwatemali, Meksyku, Peru oraz Paragwaju. Równoległe z Brazylią, rusza również sprzedaż aut w Kolumbii, Panamie i na Barbadosie. Planowane jest również zaprezentowanie samochodu na Jamajce.
Czy międzynarodowy sukces Fiata – dotychczas ponad 390 000 złożonych zamówień i 40 przyznanych nagród, zostanie powtórzony w Ameryce Południowej?
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: