Scrambler Ducati – oficjalna premiera w Polsce
Wczoraj, w jednym z warszawskich lokali, odbyła się oficjalna premiera odświeżonego modelu marki Ducati Scrambler. Jak było i czy motocykl nas zachwycił?
Ducati Scrambler to motocykl, który z pewnością przyciągnie uwagę każdego motocyklisty. Importer włoskich jednośladów, firma Inter Motors, postanowił rozgrzewając nas w tym mroźnym okresie zaprezentować maszynę w przytulnej, warszawskiej kawiarni.
Scrambler nie jest jednak nowym modelem. To reaktywacja legendarnego jednośladu, produkowanego od 1962 roku. Najnowszy motocykl oczywiście nawiązuje do swojego poprzednika – jednak wyłącznie stylizacją karoserii. Technicznie jest to zupełnie nowa i współczesna produkcja. Niech nikogo nie zmyli prezencja w stylu vintage. Nowy Scrambler ma po prostu dobre geny. Dziedzictwo swojego dziadka, dziedzictwo samych zalet.
Każdy miłośnik oldschoolu znajdzie w tych maszynach coś dla siebie. Pojazd występuje w czterech wersjach.
ICON
To wersja bazowa. Na jej podstawie opiszemy pozostałe typy. Według producenta motocykl ma się prowadzić świetnie, ze względu na nisko osadzony środek ciężkości. Silnik to L-Twin o pojemności 803 cm³ i maksymalnej mocy 75 KM. Jest to jednostka z Monstera 796.
URBAN ENDURO
Wersję enduro tworzą tu dodatki zapożyczone ze sprzętów lubiących się pobrudzić w terenie. Ale przecież nikt nie twierdzi, że to pełnowartościowe enduro. To Urban Enduro. Wyróżnia je wysoki przedni błotnik, osłona przedniego reflektora, poprzeczka kierownicy i aluminiowa osłona silnika i jak przystało na enduraka – szprychowe koła.
FULL THROTTLE
Ta opcja z kolei wyróżnia się z kolei niską kierownicą i skróconymi błotnikami. Największą zachętą by wybrać ten model może być akcesoryjny wydech Termignoni.
CLASSIC
Jest chrom – jest klasa. Tak wykończone zostały błotniki. Na pewno każdemu retromaniakowi spodoba się również brązowa pikowana kanapa. Klasycznego stylu dopełni szeroka wysoka kierownica.
I najważniejsze. To przede wszystkim, jak podkreśla to samo Ducati, jest to Scrambler – Ducati Scrambler.
Dane techniczne Ducati Scrambler:
Silnik:
Typ: L-Twin, rozrząd desmodromiczny, 2 zawory na cylinder, chłodzony powietrzem
Pojemność: 803 cm³
Moc: 75KM (55kW) przy 8250 obr/min
Moment: 68 Nm przy 5750 obr/min
Skrzynia biegów: sześciostopniowa
Sprzęgło: mokre, wielotarczowe
Zawieszenie:
przednie: upside-down Kayaba 41 mm, skok: 150 mm
tylne: Kayaba, regulowane, skok: 150 mm
Układ hamulcowy:
przód: pojedyncza tarcza 330 mm, zacisk radialny czterotłoczkowy, ABS w standardzie
tył: pojedyncza tarcza 245 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS w stanardzie
Pojemność zbiornika paliwa: 13,5 l
Masa bez płynów: 170 kg
Masa gotowa do jazdy: 186 kg
Wysokość siedzenia: 790 mm (770 mm przy niższej kanapie)
Najnowsze
-
Prawo jazdy kategorii B to przepustka nie tylko do samochodów. Nawet nie wiesz, co możesz prowadzić
W świadomości kierowców kategorie prawa jazdy mają zwykle prosty podział. Kategoria B to samochody osobowe, kategoria C to pojazdy ciężarowe, zaś A pozwala na jeżdżenie motocyklami. Wbrew obiegowej opinii prawo jazdy kategorii B daje znacznie szersze uprawnienia. -
Aktywiści Ostatniego Pokolenia pod lupą prokuratury. Policja pokazała twarde dowody
-
Mandat za zbyt wolną jazdę to nie mit. Nie chodzi tylko o znak C-14
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
-
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
Zostaw komentarz: