
Top 10 pięknych aut z lat siedemdziesiątych
Jeśli trend kupowania old- i youngtimerów się utrzyma, to można się spodziewać, że samochody z lat 70. wkrótce przeżyją wielki boom i wzrośnie na nie popyt. Poniżej zestaw samochodów, które mają dużą szansę stać się obiektami westchnień.
Ten model już teraz zaczyna wojować na rynku. Klientów chętnych na tak długo niedoceniany model Ferrari przybywa coraz więcej. Eksperci jednak twierdzą, że prawdziwy szał na ten samochód ma się zacząć na początku 2015 roku.
Mimo, że Jensen jest najczęściej kojarzony z latami siedemdziesiątymi, pojawił się dekadę wcześniej. Jednak wersja, o której mówimy, jest trzecią z kolei, z 7-litrowym silnikiem V8 z roku 1971.
Prawdopodobnie najbardziej pożądany model 911 pochodzi właśnie z lat ’70. W tym momencie jego cena wynosi już ponad milion euro, czyli w granicach 5 milionów złotych. Ponadto eksperci rynkowi zapowiadają wzrost wartości z roku na rok, jeśli nie z chwili na chwilę.
Marcelo Gandini wybrał idealny moment by wypuścić w 1971 roku swój „twór” z otwieranymi ku górze drzwiami. Samochód dla wielu jest miłością, dla bardzo dużej grupy miłość pozostanie platoniczną. Szansa na znalezienie tego modelu w dobrym stanie jest bardzo nikła.
Ten model jest jednym z tych, które nie zostały jeszcze w pełni odkryte na rynku. Samochód oceniany jest jako bardzo awaryjny, więc kupienie go jest dopiero początkiem trudnej przeprawy związanej z renowacją i utrzymaniem oldtimera.
Klasyczne dla BMW połączenie sportowej elegancji z wysoką jakością prowadzenia samochodu. Niewątpliwie ten model jest bazą kolekcji samochodów z lat siedemdziesiątych.
Co prawda pierwszy Alpine pojawił się w 1962 roku, jednak produkowany był aż do 1977. I mimo pojawienia się modelu na rynku w latach 60., jego prawdziwa sława zaczęła się dekadę później, po tym, jak wygrał wyścig Monte Carlo w 71. i World Rally Championship w 73.
Przede wszystkim Amerykanie pokochali Alfę z dwulitrowym silnikiem z 71 roku. Całkiem przystępna cena powoduje, że model jest często spotykany na ich drogach oraz stanowi dobry początek dla kolekcjonerów.
Stworzony przez Giotto Bizzarrini początkami sięga również do lat 60. W latach 70. przeszedł facelifting, a silnik wywoływał zachwyt wśród entuzjastów – V8 dostępne w dwóch wariantach pojemności 5,8 l i 7 l. To oznaczało piekielnie mocny samochód, osiągający (w teorii…) 300 km/h.
Zaprezentowany w Paryżu w 1971 roku pozostał niemal niezmieniony przez kolejne 10 lat. Obecnie SLC jest relatywnie tani w całym tym zestawieniu.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: