Duma Forda – nowy Focus i Mondeo
Ostatnio Ford z dumą zaprezentował nowe wcielenia dwóch swych modeli - Focusa i Mondeo.
Mają parę wspólnych cech: 8” ekran dotykowy, funkcję Active City Stop, dbającą o bezpieczną odległość dzielącą samochód od poprzedzającego; Lane Keeping Alert, zestaw funkcji skupionych na precyzji prowadzenia samochodu, koncentracji i kondycji kierowcy oraz inteligentnych zmianach między światłami długimi a mijania. Ciekawostką jest „Ford My Key”, specjalny kluczyk, dzięki któremu kierowca może zaprogramować ograniczenie prędkości, głośności systemu nagłaśniającego, czy reakcje samochodu na to, czy pasażerowie zapięli pasy. Główną cechą, która je łączy, jest oczywiście facelifting.
| Ford Focus 2015 |
![]() |
| fot. Ford |
Teraz spoglądając na nie oddzielnie – Focus jest dostępny w trzech podstawowych wersjach wyposażenia: Trend, Trend Sport oraz Titanium. Silnik o pojemności 1.6 l, w trzech opcjach mocy – 85 KM, 105 KM i 125 KM, przy czym ostatni wariant umożliwia jako jedyny połączenie go ze skrzynią PowerShift – sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów. Po dwie wersje silników benzynowych z turbodoładowaniem EcoBoost, 1.0 l i 1.5 l. Silniki wysokoprężne (1.5 l, 1.6 l lub 2.0 l) zostawiają wybór między 1.5 l 120-konnym a 2.0 l 150-konnym, jeżeli ktoś zechciałby się cieszyć wspomnianą już skrzynią PowerShift. Cena Focusa zaczyna się od 57 990 zł.
| Ford Focus 2015 |
![]() |
| fot. Ford |
Mondeo w odróżnieniu od Focusa wyposażone jest w nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa, zamontowane na tylnych siedzeniach, służące zwiększeniu efektywności ochrony w razie wypadku. Pasy napompowują się automatyczne w chwili uderzenia, powiększając swoją powierzchnię pięciokrotnie i chroniąc większą część ciała, również skuteczniej przytrzymując pasażera. Mondeo dostępne w wersjach Ambiente Plus, Gold Edition i Titanium/Titanium Hybrid. Dostępne są silniki benzynowe EcoBoost o pojemności 1.5 l oraz 2.0 l oraz oddzielna kategoria CVT dla hybrydowej wersji Titanium. Silniki wysokoprężne o pojemnościach 1.6 l oraz 2.0 l, które dostępne są w połączeniu ze skrzynią PowerShift. Oprócz tego wnętrze Mondeo przeszło parę zmian, jest wykończone wysokiej jakości materiałami. Wygląd samochodu zmienił się na bardziej drapieżny. Cena modelu zaczyna się od 89 000 zł.
| Ford Mondeo 2015 |
![]() |
| fot. Ford |
Niewątpliwie oba modele zasługują na uwagę, z uwzględnieniem również Mondeo w wersji hybrydowej. Twórcy pękają z dumy i osobiście im się nie dziwię. W obydwu samochodach bardzo szybko można się poczuć komfortowo i czerpać przyjemność z samego faktu przebywania w nich. Bez problemu jestem w stanie sobie wyobrazić wyruszenie którymś z nich w dalszą podróż, co jest szczególnie ważne szczególnie w przypadku aut flotowych.
Cenniki obu modeli do pobrania poniżej.
| Ford Mondeo 2015 |
![]() |
| fot. Ford |
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.




Zostaw komentarz: