Nowe XC90 – światła niczym młot Thora
Nowe XC90 będzie pierwszym modelem Volvo zbudowanym na platformie podwoziowej SPA. Dzięki niej samochód jest lżejszy i ma więcej miejsca w środku oraz umożliwi zastosowanie szeregu kamer i czujników systemów bezpieczeństwa. Na tym podwoziu będą tworzone także kolejne modele marki.
Nowe Volvo XC90 to pierwszy samochód zbudowany na platformie, która będzie standardem w przyszłych modelach marki Volvo. Wszystkie modele od serii 60 do 90 będą powstawały na jednej linii produkcyjnej.
Projektanci wiele uwagi poświęcili temu, żeby auto było pojemne. Podobnie jak poprzednik, nowe XC90 będzie dostępne w wersji 7-osobowej. Drugi i trzeci rząd siedzeń będzie przesuwny, a fotele w ostatnim rzędzie mają gwarantować pełen komfort pasażerom o wzroście do 170 centymetrów.
| Platforma SPA nowego Volvo XC90 |
![]() |
| fot. Volvo |
Jeszcze przez dwa tygodnie nie będziemy wiedzieli jak nowe XC90 wygląda w całej swojej okazałości. Volvo uchyliło jednak rąbek tajemnicy i po raz pierwszy ujawniło zdjęcia fragmentu przodu SUV-a. Wyróżnia się on przede wszystkim przednimi światłami, które zostały zaprojektowane w kształcie ułożonej poziomo litery T. Zespół projektantów Volvo nadał im nazwę „młot Thora”, ponieważ przypominają swoim zarysem atrybut słynnego nordyckiego boga piorunów – Thora.
| Światła nowego Volvo zostały nazwane „młot Thora” przez jego projektantów. |
![]() |
| fot. Volvo |
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?


Zostaw komentarz: