Polski rekord w sprzedaży Mercedesa klasy S i G 63 AMG 6×6
Kryzys kryzysem, a sprzedaż luksusowych Mercedesów idzie swoją drogą. Niemiecka marka odnotowała rekordowe liczby sprzedanych modeli S i G - klasy.
Od początku stycznia do końca lipca br. zarejestrowano w Polsce 315 nowych Mercedesów Klasy S. To rekordowy wynik w historii modelu na naszym rynku. Co ciekawe, co dwunasty sprzedany egzemplarz to wersja S 63 AMG.
Na model S 63 AMG przypada dokładnie 26 spośród 315 egzemplarzy Klasy S sprzedanych w Polsce od stycznia do lipca br. Łącznie, Klasa S znalazła od początku roku 57 810 nabywców, dwukrotnie więcej niż przed rokiem. Podobnie jak poprzedniczka, nowa generacja modelu (typoszereg 222) pozostaje najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie.
Model ma rekordowo opływowe nadwozie (Cd od 0,23), jest oferowany z wydajnymi silnikami (zużycie paliwa od 2,8 l/100 km, przyspieszenie od 0 do 100 km/h od 3,9 s – dane producenta) oraz bogatym wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeństwa – dość wspomnieć o fotelach z funkcją masażu rozgrzewającego, monitorującym stan nawierzchni zawieszeniu Magic Body Control czy poduszkach w tylnych pasach bezpieczeństwa i funkcji jazdy półautonomicznej w korku.
Ceny nowej Klasy S w Polsce startują od 366 400 zł za wysokoprężny wariant S 350 BlueTEC.
Mercedes G 63 AMG 6×6 |
fot. Mercedes |
Polska jest również – jak dotychczas – największym rynkiem pod względem sprzedaży modelu G 63 AMG 6×6 w Europie – do końca lipca ten ekstremalny pikap znalazł nad Wisłą 7 nabywców. Także pozostałe wersje Klasy G cieszą się u nas wyjątkowym wzięciem.
G 63 AMG 6×6 to terenowe monstrum o dwóch twarzach – niezrównane własności terenowe (46 cm prześwitu i głębokość brodzenia 1 m) łączy z wyrafinowanym komfortem oraz osiągami 5,5-litrowego silnika V8 biturbo o mocy 544 KM. Mercedes-Benz sprzedał w Polsce już 7 egzemplarzy modelu – to najlepszy wynik w Europie.
Także inne odmiany Klasy G znajdują nad Wisłą coraz więcej nabywców. Od stycznia br. ich sprzedaż wzrosła na naszym rynku o 50 proc., do 39 szt. Ponad połowę (dokładnie – 23 egz.) stanowią sportowe wersje 63 i 65 AMG.
Klasa G zjeżdża z linii montażowych nieprzerwanie od 35 lat, a jej łączna produkcja przekroczyła już poziom 230 tys. sztuk.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: