
Tego o tym aucie nie wiedzieliście! Oto 5 faktów, które z pewnością was zaskoczą
Myślisz, że o samochodach wiesz wszystko? Ten model skrywa tajemnice, które niejednego zaskoczą. Oto 5 niezwykłych faktów o...
Lamborghini Huracán STO! Dzięki wolnossącemu silnikowi V10 o mocy 640 KM i 565 Nm przy 6500 obr/min ten super sportowy samochód z napędem na tylne koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3 sekundy , a od 0 do 200 km/h w 9 sekund! Jego prędkość maksymalna to 310 km/h.
Doskonała wydajność aerodynamiczna, szerokie zastosowanie lekkich materiałów, zwrotność i znakomita skuteczność hamowania zapewniają, że każda droga wygląda jak tor wyścigowy z Lamborghini Huracán STO.
Za innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, które umożliwiły realizację tych niesamowitych osiągnięć, kryją się nieodkryte lub mało znane szczegóły. Oto 5 faktów, których wcześniej nie znałeś:
1. COFANGO, czyli innowacyjny system Lamborghini
Termin cofango składa się z dwóch włoskich słów: „cofano” na maskę i „parafango” na błotnik. Lamborghini wymyśliło tę nazwę dla komponentu, w którym zintegrowana jest maska, błotniki i przedni zderzak. Ten innowacyjny system inspirowany jest Lamborghini Miura i młodszym Sesto Elemento. Nawet klucz otwierający cofango STO jest wyjątkowy: został opracowany przez zespół badawczo-rozwojowy i wyprodukowany przy użyciu innowacyjnego procesu drukowania 3D.
2. Dynamiczny pit stop w 3 sekundy
Trzy nowe tryby jazdy, STO, Trofeo i Pioggia,oddają sportowy charakter Huracán STO. Konfiguracja może zostać zmieniona i dostosowana do warunków jazdy o wysokich osiągach w zaledwie 3 sekundy. To tak jakby zespół mechaników był w każdej chwili do twojej dyspozycji!
3. Trzy razy dookoła świata na symulatorze testowym
W celu opracowania, walidacji i różnych faz testowych Lamborghini Huracán STO, zespół badawczo-rozwojowy przed rozpoczęciem jazd testowych na drodze pokonał na symulatorze dystans odpowiadający trzem okrążeniom dookoła świata. Najnowocześniejsza technologia symulatorów pozwoliła inżynierom Lamborghini zaoszczędzić mnóstwo czasu na kontroli jakości i emisji spalin oraz sprawdzaniu zgodności poszczególnych części pojazdu z normami.
Przeczytaj też: Lamborghini Huracàn STO – w ciągu doby od premiery aż 7 Polaków zamówiło ten wyścigowy supersamochód!
4. STO to 2750
Jeśli chciałbyś zbudować Lamborghini Huracán STO w skali 1:1, to musisz uzbroić się w cierpliwość. Zbudowanie tego modelu wymaga ponad 2750 komponentów.
5. Telemetria sieciowa z 25 000 linii kodów
Lamborghini Huracán STO wprowadza zaawansowany połączony system telemetryczny, w którym połączenie między pojazdem – kamerami pokładowymi Lamborghini Connected Cloud – a aplikacją Lamborghini UNICA umożliwia, dzięki intuicyjnemu systemowi analizy danych i filmom wzbogaconym o specjalne widżety, przekształcenie aplikacji w prawdziwego inżyniera torowego. Rozwój informatyczny tej technologii w aplikacji UNICA wymagał ponad 25 000 linii kodu.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: