
Mobilna klinika z elektrycznym napędem. Zasilana będzie ogniwami paliwowymi z Toyoty Mirai
Toyota we współpracy ze Szpitalem Kumamoto Japońskiego Czerwonego Krzyża rozpocznie latem tego roku testy pierwszej na świecie1 mobilnej kliniki zbudowanej na samochodzie elektrycznym na ogniwa paliwowe.
W ostatnich latach w Japonii notowane jest częstsze występowanie tajfunów, ulew i innych ekstremalnych zjawisk pogodowych, które powodują nie tylko przerwy w dostawie prądu, ale także większe zapotrzebowanie na pomoc medyczną udzielaną w nadzwyczajnych warunkach. Dlatego latem 2020 roku Toyota nawiązała współpracę ze Szpitalem Kumamoto Japońskiego Czerwonego Krzyża, aby poszukać nowych rozwiązań.
Opracowana wspólnie mobilna klinika z napędem na ogniwa paliwowe będzie na co dzień służyła do zwiększania dostępności usług medycznych, a w czasie katastrofy zostanie włączona do akcji niesienia pomocy ofiarom, jednocześnie służąc jako źródło prądu. Mobilna klinika została zbudowana na bazie minibusa Coaster, który otrzymał elektryczny napęd zasilany ogniwami paliwowymi z Toyoty Mirai pierwszej generacji.
Pojazd nie emituje podczas jazdy CO2 ani żadnych spalin, jednocześnie poruszając się cicho i bez wibracji. Minibus został wyposażony gniazdka AC 100 V, które są dostępne zarówno we wnętrzu, jak i na karoserii. Dzięki temu mobilna klinika może zasilać zarówno własny sprzęt medyczny, jak i inne urządzenia. Dodatkowo zamontowano w niej wyjście DC o dużej mocy2 (maksymalna moc 9 kW, maksymalna ilość energii 90 kWh). We wnętrzu pracuje klimatyzacja z obiegiem zewnętrznym i filtrem HEPA3, który zapobiega rozprzestrzenianiu się infekcji.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: