Audi RS 3 LMS przechodzi właśnie testy w tunelu aerodynamicznym
Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS miała miejsce 5 lutego, a teraz przygotowany przez Audi Sport model stworzony z myślą o seriach wyścigów TCR, przechodzi intensywny program testowy.
Tuż przed swoją oficjalną premierą, ten kompaktowy, sportowy sedan po raz pierwszy odbył próby w tunelu aerodynamicznym AUDI AG w Ingolstadt. Ciekawostką jest, że cała jego koncepcja aerodynamiczna została wcześniej stworzona czysto numerycznie – w komputerze.
„Nasze obliczenia z wykorzystaniem Computational Fluid Dynamics zostały w pełni potwierdzone w tunelu aerodynamicznym” – mówi Detlef Schmidt, manager techniczny projektu Audi RS 3 LMS. „Przewidywane wartości siły docisku i oporu powietrza dokładnie się zgadzają.” W dniach 23 i 24 lutego, na torze w Castellolí położonym 60 kilometrów na północny zachód od Barcelony, druga generacja bazowego sportowego modelu oferowanego przez Audi Sport, przejechała swoje pierwsze okrążenia na torze wyścigowym. Frédéric Vervisch zrobił nim około 500 kilometrów.
Konstruktorzy skoncentrowali się na ogólnych testach podzespołów, wstępnych ustawieniach układu napędowego i podwozia oraz na bilansie aerodynamicznym. Inżynierowie sprawdzili także funkcjonalność obowiązkowej, znormalizowanej jednostki sterującej silnikiem TCR, co poprzedzone było intensywnymi pracami nad oprogramowaniem. Audi Sport kontynuowało te prace od 8 do 10 marca w Vallelunga, a następnie 17 i 18 marca na torze Aragon. Opady deszczu we Włoszech dały inżynierom szansę na dopracowanie ciśnień powietrza i ustawień zawieszenia na mokre warunki.
Zmienna pogoda, której obawiano się podczas wyścigów, okazała się być zaletą podczas testów, i pozwoliła na uzyskanie szerokiego zakresu ustawień. Oprócz zawodnika Audi Sport Frédérica Vervischa, po raz pierwszy swoje uwagi co do prowadzenia pojazdu miał okazję przekazać nowy kierowca – Nathanaël Berthon. W Hiszpanii pracowano nad ustawieniami mechanizmu różnicowego, amortyzatorów i nad oporem aerodynamicznym. Zespół rozwojowy skupił się na optymalnej konfiguracji na kwalifikacje, ale sprawdził też zachowanie nowego samochodu na pełnym dystansie wyścigu.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: