
Volkswagen chce szybszej cyfryzacji i wdrożenia jazdy autonomicznej – ogłasza nową strategię
CEO Volkswagena obiecuje, że marka w najbliższym czasie przyspieszy tak tempo, że w ciągu kilku lat zmieni się nie do poznania. Co szykuje dla swoich aktualnych i przyszłych klientów?
Volkswagen powołał do życia jednostkę projektową ID.Digital, która od lata 2021 roku w 12-tygodniowym rytmie będzie udostępniała zdalne aktualizacje „over the air”. W ciągu całego cyklu eksploatacji samochód będzie więc miał zawsze aktualne oprogramowanie, a dzięki nowym funkcjom będzie się stawał coraz lepszy. Już za dwa lata po ulicach ma jeździć ponad 500.000 aut połączonych z siecią, za których pośrednictwem Volkswagen będzie mógł zbierać opinie użytkowników i uwzględniać je, opracowując nowe funkcjonalności w swoich samochodach.
Przedsiębiorstwo zamierza generować dodatkowe przychody także w fazie użytkowania samochodu przez klientów – w dziedzinie zasilania aut w energię elektryczną, oferując usługi w zakresie dostaw energii, w zakresie funkcji opartych na oprogramowaniu, które klient będzie mógł zamawiać stosownie do swoich potrzeb, a także w dziedzinie jazdy autonomicznej. Volkswagen znacznie uprości też swoją ofertę. Pojazdy kolejnych generacji będą dostępne w znacznie mniejszej liczbie wersji.
Do 2025 roku Volkswagen zainwestuje około 16 miliardów euro w ważne dla swojej przyszłości rozwiązania z dziedziny pojazdów elektrycznych, hybrydyzacji i cyfryzacji. Dla pokrycia związanych z tym inwestycji, koncern w ramach strategii ACCELERATE będzie konsekwentnie zwiększał swoją rentowność.
Do 2030 roku udział modeli z wyłącznie elektrycznym napędem w ogólnej sprzedaży marki ma wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent – oznacza to jej podwojenie w stosunku do dotychczas planowanego udziału w wysokości 35 procent.
W USA i Chinach Volkswagen chce w tym samym czasie zwiększyć udział aut elektrycznych w swojej sprzedaży do ponad 50 procent.
Oprócz zwiększenia tempa ofensywy w zakresie samochodów elektrycznych, rozwijana będzie również linia modeli z silnikami spalinowymi. Tak ważne modele, jak Golf, Tiguan, Passat, Tayron i T-Roc będą miały swoich następców.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: