
Kobiety „rządzą” w Porsche i napędzają innowacje!
Dla producenta sportowych aut różnorodność oznacza zresztą znacznie więcej niż płeć. Szczególny priorytet ma tu jednak wyrównywanie szans kobiet.
Drugie miejsce Porsche w Indeksie Kariery Kobiet 2020 w przededniu Międzynarodowego Dnia Kobiet dowodzi, że firma podąża w tym zakresie wzorowym szlakiem – i to w wielu obszarach.
„Mieszane zespoły to motory innowacji. Aktywne zarządzanie różnorodnością prowadzi do nowych pomysłów, lepszego zrozumienia rynku i większej atrakcyjności pracodawcy” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Jednym z naszych najpilniejszych zadań jako zarządu jest więc promowanie różnorodności we wszystkich jej aspektach oraz wymaganie jej tam, gdzie zaistnieje taka potrzeba. Szczególnie istotne jest dla mnie dalsze zwiększanie odsetka kobiet wśród zatrudnionych. W ostatnich latach wiele w tym celu zrobiliśmy, ale na przyszłość stawiamy sobie jeszcze ambitniejsze cele”.
Szczegółowa ocena Porsche w ramach Indeksu Kariery Kobiet potwierdza silne zaangażowanie firmy w zwiększanie udziału kobiet wśród pracowników oraz ich awansowanie w strukturach firmy. Zestaw podejmowanych działań – a wśród nich: dzielenie stanowisk, włącznie ze stanowiskami kierowniczymi, elastyczne modele czasu pracy, mentoring, sieć kobiet, regularna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, wysoce zindywidualizowany rozwój personelu, przejrzyste cele oraz liczne inicjatywy na rzecz różnorodności – jury Indeksu Kariery Kobiet oceniło jako wzorowy. Zewnętrzne oceny mają potwierdzenie w wynikach corocznego wewnętrznego badania nastrojów w firmie. Już piąty rok z rzędu wzrósł wskaźnik akceptacji Porsche jako pracodawcy – w 2020 r. 93% pracowników uznało producenta sportowych samochodów za atrakcyjnego pracodawcę.
Andreas Haffner, członek zarządu ds. zasobów ludzkich i spraw społecznych, mówi:
Szczególnie cieszy fakt, że w barometrze nastrojów ponownie znacznie wzrosła ocena równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym – i to w czasach pandemii, która dla nas wszystkich jest szczególnym wyzwaniem. Pokazuje to, że mamy odpowiednią ofertę dla pracowników. Z drugiej strony nie ma powodów do samozadowolenia. Udział kobiet w naszej całkowitej sile roboczej – obecnie to 15,5% – wciąż wymaga poprawy. A jeśli chodzi o zarządzanie, mamy ambicje, by stanowiska kierownicze zajmowało jeszcze więcej kobiet.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: