Nowy Seat Leon Cupra – w Polsce w połowie roku
Do salonów Seata w połowie tego roku trafi najmocniejszy i najszybszy seryjny samochód marki - Seat Leon Cupra.
Nowy Seat Leon Cupra będzie dostępny w Polsce od czerwca tego roku. Po raz pierwszy będzie występował zarówno w wersji 5- i 3-drzwiowej. Samochód ma masę własną wynoszącą nie więcej niż 1300 kilogramów i jest jednym z najlżejszych samochodów kompaktowych. Pod maską drzemie silnik 2-litrowy TSI z podwójnym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Oferuje dwa warianty mocy – 260 KM lub 280 KM. W wersji SC najmocniejsza Cupra 280 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s z przekładnią DSG lub w 5,8 s ze skrzynią manualną. 265-konna wersja tego auta rozpędza się do „setki” w 5,8 s z przekładnią DSG lub w 5,9 s ze skrzynią manualną. Prędkość maksymalna w obydwu przypadkach wynosi 250 km/h, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5600 obr./min.
Seat Leon Cupra 2014 |
![]() |
fot. Seat
|
W najnowszym modelu pojawiło się adaptacyjne zawieszenie DCC, które dostosowuje charakterystykę podwozia do warunków na drodze, a przednia blokada dyferencjału w skrajnych przypadkach może wysyłać do 100% mocy na jedno koło.
Oprócz tego, można zmieniać styl jazdy wybierając pomiędzy trybami Comfort, Sport i Cupra. Ten ostatni ma zaostrza zachowanie samochodu (m.in. reakcję przepustnicy czy pracę skrzyni DSG) i cieszyć się wyczynową jazdą.
Seat Leon Cupra 2014 |
![]() |
fot. Seat
|
Za zatrzymanie auta odpowiada specjalny, dedykowany dla modelu Seat Leon Cupra układ hamulcowy. Można go rozpoznać m.in. po czerwonych zaciskach. Poza tym, w aucie znajdują się przednie i tylne światła LED, aktywny tempomat ACC z Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania, hamulec pokolizyjny oraz system ESP, którego można całkowicie wyłączyć.
Seat Leon Cupra 2014 |
![]() |
fot. Seat |
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: