Nowy Volkswagen Polo – film
Najnowsze Polo w Polsce pojawi się wiosną 2014 roku. Oto jego dane techniczne i elementy wyposażenia. Czego można się spodziewać w nowym modelu?
Można spodziewać się nowych silników spełniających wymagania normy EU 6 oraz rozwiązań systemu Infotainment i wspomagających kierowcę. Rekordzistą niskiego zużycia paliwa ma być Polo TDI BlueMotion ze średnim zużyciem3,2 l/100 km (82 g/km CO2). Od jesieni dostępny będzie benzynowy Polo TSI BlueMotion, które ma zużywać 4,1 l/100 km i emitować 94 g/km CO2 – dostępne będzie z reflektorami LED (seryjnie model podstawowy Polo Trendline będzie wyposażony w reflektory H7, a Polo Comfortline w podwójne okrągłe reflektory H7).
W nowym modelu pojawi się też elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz – opcjonalnie – zawieszenie Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom umożliwia kierowcy wybór jednej z dwóch charakterystyk tłumienia. W Polo pojawią się też systemy znane z Golfa: hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. Obserwację przestrzeni za samochodem umożliwia opcjonalna kamera cofania Rear Assist.
Volkswagen Polo 2014 |
fot. Volkswagen
|
Polo jest wyposażone w drugą generację systemu Infotainment (MIB) z Audio Streaming z Bluetooth (zależnie od smartfonu, z wyświetlaniem okładek płyt i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujnikami zbliżeniowymi (wyświetlanie kolejnych detali menu po zbliżeniu ręki), powiększaniem map przy użyciu dwóch palców w trybie nawigacji (jak w smartfonie) oraz podłączeniem telefonu komórkowego do anteny zewnętrznej samochodu przez złącze indukcyjne. Wszystkie cztery systemy mogą odbierać radio cyfrowe DAB+.
Nowe Polo można rozpoznać po wyostrzonej stylizacji przodu i tyłu nadwozia. Pojawią się świeże kolory i nowe materiały we wnętrzu oraz odświeżone detale wyposażenia. Najnowsza generacja Polo pojawi się na rynku wiosną.
Volkswagen Polo 2014 |
fot. Volkswagen
|
Mimo bogatszego wyposażenia i nowych rozwiązań technicznych, cena będzie porównywalna z ceną poprzednika. Obok wersji podstawowych (Trendline, Comfortline i Highline), Polo będzie oferowane także jako GTI, BlueGT, Cross Polo oraz jako wspomniany już model BlueMotion.
Nowe silniki benzynowe
Wszystkie oferowane w Europie silniki benzynowe są nowymi jednostkami trzy- i czterocylindrowymi. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą silniki o mocy
60 KM (wtrysk pośredni/MPI), 75 KM (MPI) oraz 90 KM (wtrysk bezpośredni/TSI), a także 110 KM (TSI). Debiutujący w połowie roku silnik 1.0 TSI BlueMotion o mocy 90 KM to pierwszy jednolitrowy, trzycylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem w tej serii modeli.
Pojawi się wersja BlueGT z silnikiem benzynowym i funkcją odłączania cylindrów (ACT/system aktywnego zarządzania pracą cylindrów). Silnik będzie rozwijał moc 150 KM. Zaplanowane jest także nowe Polo GTI, z mocą podwyższoną do 192 KM.
Nowe silniki wysokoprężne
W Polo pojawią się trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI) o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). Spektrum mocy jest identyczne, jak u poprzednika: 75 KM, 90 KM i 105 KM. Wersje z mocą 75 KM i 90 KM będą oferowane w momencie wprowadzenia na rynek, wariant 105 KM pojawi się w terminie późniejszym.
Volkswagen Polo 2014: dane techniczne, elementy wyposażenia
Infotainment – radio Composition Touch (5-calowy ekran) – radio Composition Colour (5-calowy ekran) – radio Composition Media (6,5-calowy ekran) – radio Composition Media z funkcją nawigacji Discover Media (6,5-calowy ekran) – MirrorLink™ |
Linie wyposażenia: – Trendline, Comfortline, Highline |
Napęd: – napęd na przednią oś |
Nowe kolory: – biały Pure, szary Urano, niebieski Silk metalik (przedtem tylko dla Polo BlueGT), czerwony Sunset metalik, niebieski Cornflower, niebieski Clear Water metalik (wyłącznie dla Polo BlueMotion), pomarańczowy Honey metalik i beżowy Titanium (dwa ostatnie tylko dla CrossPolo) |
Seryjna skrzynia biegów – 5- i 6-biegowa manualna |
Silniki benzynowe (w momencie wprowadzenia na rynek) – 1,0 MPI o mocy 44 kW/60 KM – 1,0 MPI o mocy 55 kW/75 KM – 1,2 TSI o mocy 66 kW/90 KM – 1,2 TSI o mocy 81 kW/110 KM |
Silniki wysokoprężne (w momencie wprowadzenia na rynek) – 1,4 TDI o mocy 55 kW/75 KM – 1,4 TDI o mocy 66 kW/90 KM – 1,4 TDI o mocy 81 kW/110 KM |
Systemy świateł H7, podwójne reflektory H7, LED |
Systemy wspomagające i poprawiające dynamikę jazdy: – automatyczny tempomat ACC – Electronic Stability Control (ESC) z ABS, asystentem hamulców, ASR, MSR, elektronicznym rozdziałem siły hamowania, elektronicznymi blokadami mechanizmu różnicowego (seryjne) – hamulec multikolizyjny (seryjny) – ParkPilot – Rear Assist – system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście – system rozpoznający zmęczenie kierowcy – tempomat (Cruise Control) – zawieszenie Sport Select |
Wprowadzenie na rynek, Europa – wiosna 2014 |
Wymiary: – długość – 3.972 mm – szerokość – 1.682 mm bez lusterek – wysokość – 1.453 mm |
Wyposażenia samodzielnych modeli: BlueMotion, BlueGT, Cross, GTI i model specjalny Fresh |
Zawieszenie: – z przodu sprężyny śrubowe z gazowymi amortyzatorami teleskopowymi, prowadzenie kół przez amortyzatory teleskopowe i dolne wahacze trójkątne; – z tyłu amortyzatory gazowe z oddzielnymi sprężynami, prowadzenie kół przez oś z wahaczami zespolonymi z wbudowanym stabilizatorem |
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: