Samochodowa kolekcja perkusisty Pink Floyd – film
Nick Mason to perkusista jednego z najważniejszych zespołów muzycznych świata - Pink Floyd. Grał we wszystkich składach tej grupy, ale muzyka nie jest jego jedyną pasją. Pośród jego zainteresowań bardzo ważne miejsce mają samochody i wyścigi.
Nick Mason i Katarzyna Frendl – redaktor naczelna Motocaina.pl |
![]() |
Nick Mason pięciokrotnie startował w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Ferrari 288 GTO, F40, F50, czy Enzo? Który najpiękniejszy? Przeczytaj nasz ranking. |
W kolekcji Masona jest osiem aut marki Ferrari. Samochody te to unikaty – mieć chociaż jeden to marzenie niejednego miłośnika czterech kółek. Chyba najcenniejszym modelem ze zbioru Nicka Masona jest warte ok. 20 milionów funtów Ferrari 250 GTO, Święty Grall wśród samochodów sportowych, które muzyk kupił przeszło czterdzieści lat temu. Choć Mason twierdzi, że samochód ma dość podstawowe wyposażenie wewnętrzne, to sercem jest wspaniały silnik V12. Pozostałe auta to np. Maserati 250F z 1957 roku, Tyrrell 011 z 1983 roku, McLaren F1 GTR czy Alfa Romeo 8C. Wyraźnie widać wyścigowo-sportowe skłonności Nicka Masona.
Miłość znanego perkusisty do sportowych aut, a zwłaszcza do wściekle czerwonych Ferrari, zrodziła się w dzieciństwie. Mason obserwował wówczas wyścigi odbywające się w Goodwood w Wielkiej Brytanii.
– Ferrari z tamtych lat były pełne magii. Były absolutnie wyjątkowe, zdecydowanie bardziej egzotyczne niż Jaguar czy Aston Martin czy jakiekolwiek inne samochody. Widziałem kiedyś auto, które wydawało mi się podobne do 64GTO. W samochodzie był bagaż, więc zdecydowanie ktoś musiał go używać na co dzień. Zacząłem się zastanawiać, jak to jest mieć taki samochód, jak to jest żyć takim właśnie życiem i co mógłbym zrobić, żeby choć trochę zbliżyć się do takiego poziomu – mówi Nick Mason.
Patrząc na jego kolekcję, a zwłaszcza na cudne Ferrari GTO, chciałoby się zanucić pod nosem jeden z najsłynniejszych kawałków grupy Pink Floyd: How I wish, how I wish you were here…
Źródło: Ferrari Magazine, You Tube
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: