Mercedes vs. Jaguar – bitwa na reklamy. Film
Nie pierwszy raz dwa koncerny motoryzacyjne mierzą się ze sobą pod względem kreatywnego pomysłu na reklamę samochodową. Jak to się odbyło w przypadku Mercedesa i Jaguara.
Koncerny motoryzacyjne rywalizują o klienta na różne sposoby. Walczą proponując lepszą cenę, jakość, wyposażenie dodatkowe etc. Ale to nie wszystko…
Konkurują bowiem również na, tak modnej w dzisiejszych czasach, płaszczyźnie reklam(y). Firmy samochodowe wynajmują najlepsze agencje marketingowe, gdyż zdają sobie doskonale sprawę jak ogromny wpływ na pozyskanie nabywcy ma zapadający w pamięć przekaz. ”Bitwa” nie polega jednak tylko na tym, by swoim pomysłem przebić pomysł innych producentów aut. Zgodnie bowiem z zasadą „wszystkie chwyty dozwolone”, możemy spotkać się z przypadkami kampanii reklamowych, które w żywe oczy kpią z innych, powstałych chwilę wcześniej.
A wszystko zaczęło się od… Magic Body Control. W roku 2013 Mercedes ukazał światu reklamę, która traktowała właśnie o tym systemie.
Łączy on w sobie zalety aktywnego systemu zawieszenia ABC (Active Body Control) ze światową nowością: funkcją ROAD SURFACE SCAN, w której kamera stereo rejestruje ukształtowanie nawierzchni. Dzięki temu auto ”rozpoznaje” nierówności na jezdni zanim na nie najedzie i tłumi je. Czyli: nieważne czy jedziecie po asfalcie idealnie równym, czy też posiadającym uskoki i nierówności – będziecie się czuć stabilnie. System ten zapobiegać ma również znoszeniu samochodu z pasa ruchu przy silnym wietrze.
Spot Mercedesa był wspominany u nas w artykule dotyczącym najlepszych reklam 2013 roku (link znajdziecie tutaj).
Jeżeli jeszcze jej nie widzieliście, pora to jak najszybciej nadrobić tutaj.
W tym momencie możemy przejść do wspomnianej wcześniej kpiny, swoistego szyderstwa, na jakie odważył się Jaguar w swoim spocie reklamowym. Nie da się ukryć, że nawiązują do Mercedesa, gdyż pierwsze sekundy ich filmiku są niemal identyczne z poprzednikiem. Końcówka rozwiewa jednak wszelkie wątpliwości o jakiej firmie jest mowa.
Zresztą, zobaczcie sami:
Morał z reklamy Jaguara jest jeden: po co komu Magic Body Control, skoro można mieć koci refleks…
Jaguar nie odnosi tej reklamy do żadnego konkretnego modelu, lecz do całości swojej produkcji. Przypomnijmy, że w przypadku Mercedesa chodziło o nową Klasę S.
To, czy wybierzecie jako faworyta twórcę oryginału, czy wersję prześmiewczą z zaangażowanym ”dużym kotem”, zależy tylko od was.
Pozostaje mieć nadzieję, że Mercedes nie pozostanie dłużny Jaguarowi i potyczka będzie trwać nadal. Ku uciesze nam – odbiorcom reklam.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: