
Muzeum Motoryzacji na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Gratka dla pasjonatów motoryzacji!
Wyjątkowe pojazdy zabytkowe stanęły w pawilonie nr 2 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Pasjonaci motoryzacji i historii mają okazję obejrzeć ponad 100 pojazdów, które pochodzą ze zbiorów członków, działaczy Automobilklubu Wielkopolski.
Pomysł utworzenia muzeum zrodził się dzięki wieloletniej współpracy z Automobilklubem Wielkopolski. Podobne miejsce mieściło się wcześniej w podziemiach ronda Kaponiera, ale ze względu na jego przebudowę zostało zamknięte. Zabytkowe pojazdy od lat gościły na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich przy okazji organizacji wydarzeń motoryzacyjnych takich jak: Poznań Motor Show, czy Retro Motor Show. Niestety, ze względu na zaistniałą sytuację spowodowaną pandemią koronawirusa Covid-19, targi Retro Motor Show nie mogły odbyć się w 2020 roku.
Na szczęście klasyki powrócą ponownie na teren MTP, tym razem w nieco innej formie – muzeum. Muzeum motoryzacji to wyjątkowa inicjatywa łącząca edukacyjny charakter związany z działalnością muzeów oraz możliwość spędzenia wolnego czasu w gronie najbliższych. Zapraszamy więc zarówno pasjonatów motoryzacji i historii jak również rodziny z dziećmi do odwiedzenia tego wyjątkowego miejsca – mówi Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP. Muzeum Motoryzacji na Międzynarodowych Targach Poznańskich stanowi prezentację pojazdów należących do członków naszego klubu, którzy z ogromnym zaangażowaniem podjęli się przygotowania ekspozycji w pawilonie nr. 2 na terenie MTP.
Cieszymy się, że mamy możliwość podzielić się naszą pasją do zabytkowych pojazdów z innymi – mówi Bartosz Bieliński, prezes Automobilklubu Wielkopolski. Wystawa została podzielona na kilka stref tematycznych: zaczynając od początku masowej motoryzacji z linią produkcyjną Henry’ego Ford’a poprzez amerykańskie klasyki, wśród których wyjątkowym eksponatem jest 113-letni REO Gentelman’s Roadster aż po inne, wyjątkowe pojazdy z całego świata.
Na stoisku Włoch wśród prezentowanych egzemplarzy będzie można obejrzeć pięknie zachowanego Fiata 118H/1500 Cabriolet z 1966 roku oraz perełkę w postaci Fiata 514 z 1929 roku a także dobrze znane motorowery – Vespy. Francja oczaruje zwiedzających m.in. pięknem Renault NN Torpedo z 1925 roku ale przede wszystkim najstarszym eksponatem na całej wystawie – rowerem Clement Safety prosto z XIX-wiecznego Paryża z 1888 roku oraz innymi nieco młodszymi pojazdami. W strefie brytyjskiej pośród pięknie zachowanych klasyków nie mogło zabraknąć MG TA wyprodukowanego w 1937 roku z 4-cylindrowym rzędowym silnikiem. Nie lada gratką będzie autobus L4C marki Saurer z 1956 roku z wysokoprężnym silnikiem, pochodzący ze Szwajcarii jednak wykorzystywany również w komunikacji angielskiej.
W części muzeum dedykowanej naszym zachodnim sąsiadom zobaczymy podział motoryzacji na RFN i NRD, rozdzielonej murem berlińskim. Perełkami w tej części są: Mercedes W108/280SE z 1971 roku, BMW E9 z 1973 roku czy DKW F-5 z 1936 roku oraz ciekawa kolekcja trabantów. Nie zabraknie oczywiście kultowych samochodów z czasów PRL-u, takich jak: Warszawy, Fiaty 125p, 126p, Tarpany czy Żuki.
W otoczeniu trzepaka, campingu i innych przedmiotów z lat 60, 70 i 80-tych tworzą wyjątkowy klimat wystawy. Oprócz klasycznych samochodów osobowych znajdziemy również wojskowe pojazdy opancerzone oraz motocykle wykorzystywane podczas II Wojny Światowej. W muzeum każdy znajdzie coś dla siebie, dlatego zapraszamy wszystkich, którzy chcą spędzić mile czas w otoczeniu pięknych zabytkowych pojazdów.
Najnowsze
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Wyobrażasz sobie ładowanie elektryka na 500 km w czasie krótszym niż poranna kawa? Chińscy giganci właśnie tego dokonali - ich najnowsze baterie biją rekordy szybkości ładowania! -
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – relacja z hołdu bohaterom
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
-
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
Zostaw komentarz: