2014 Kawasaki KLR 650 – turystyczne enduro dla kobiet?
Kawasaki wprowadza na sezon 2014 zmiany w swoim motocyklu typu dual-purpose (podwójnego przeznaczenia) - to odświeżona wersja znanego już od ponad 20 lat jednośladu. Maszyna ma łączyć własności motocykla miejskiego z turystycznym enduro. Czy pojawi się w Europie?
Kawasaki po raz kolejny wprowadziło zmiany w motocyklu, który mógłby potencjalnie leżeć w polu zainteresowań motocyklistek i motocyklistów, chcących kupić jednoślad soft enduro, w miarę uniwersalny, dobrze sprawdzający się zarówno w warunkach miejskich, jaki i turystycznych wypadach na drogi nieutwardzone. Nowe Kasawaki KLR 650 właśnie wszedło do sprzedaży w USA, gdzie podaje się kwotę 6500 dolarów – w przeliczeniu przy obecnym kursie daje to kwotę 19 760 złotych – to niewielka cena za tego typu motocykl.
7 lat temu KLR zniknął z Europy, ponieważ nie spełniał normy emisji spalin Euro 3, ale w 1998 r. przedsiębiorstwo Hayes Diversified Technologies ze Stanów Zjednocznonych dostosowało jednostkę 650 do pracy na oleju napędowym i nafcie lotniczej. Dzięki tym udanym próbom w 2006 r. Amerykanie sprzedali armii USA blisko poand 400 jednośladów (potem motocykle te kupiła także Bundeswehra oraz armia brytyjska). |
Sercem KLR 650 jest jednocylindrowa jednostka o pojemności 651 cm3 – czy jednak motocykl znajdzie się w sprzedaży w Europie decyduje to, czy silnik ten spełnia obecne normy spalin UE, a tego dowiemy się już niebawem.
Użytkownicy KLR 650 chwalą go za trwałość, niezawodność i żywotność silnika. Było by szkoda, gdyby nie było takiego jednośladu w europejskiej ofercie japońskiego producenta.
Motocykle z rodziny KLR istnieją od końca lat 70. XX wieku. Bezpośredni poprzednik obecnej nowinki pojawił się w 1985 r. jako KLR 600 – z kopniakiem i dość specyficznym rozwiązaniem – był to automatyczny dekompresator. Po dwóch latach zaprezentowano Kawasaki KLR 650, wersję A, z rozrusznikiem elektrycznym. Z 27 KM w protoplaście, moc silnika wzrosła do 41 KM. W 1989 zadebutował lekko zdmodyfikowany (lżejsze plastiki, duża owiewka, skrócone skoki zawieszeń) Kawasaki Tengai, czyli KLR 650 w wersji B, z dużym bakiem: 21-litrów wystarczyło na zasięg ponad 400 kilometrów. W 1995 r. znów lekko poddano motocykl zmianom i KLR650 wersja C otrzymał zmodyfikowany widelec, wzmocnione hamulce oraz… mniejszy zbiornik paliwa.
W 2008 roku w modelu Kawasaki KLR 650 znów dokonano poprawek, ale maszyna de facto nie różniła się zbyt wiele od tej sprzed 20 lat. Model ten nie był sprzedawany w Europie. |
Kawasaki KLR 650 2014 |
![]() |
fot. Kawasaki
|
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Wszedlo.
Anonymous - 5 marca 2021
A gdzie to można kupić?