Elektryczne crossovery Hondy i Acury będą produkowane przez General Motors
Jeden zostanie zbudowany w Meksyku, a drugi w Tennessee.
Według nieoficjalnego raportu, General Motors częściowo zrekompensuje sobie koszty rozwoju technologii elektrycznej, produkując samochody na baterie dla Hondy i Acury. Technologia baterii Ultium jest w centrum transakcji.
Branżowe czasopismo Automotive News napisało, że Honda zgodziła się pozyskać General Motors jako jednego ze swoich dostawców EV.
Fabryka, która obecnie buduje modele Blazer i Equinox Chevroleta w Ramos Arizpe w Meksyku, rozpocznie produkcję crossovera Hondy w 2023 roku, co oznacza, że prawdopodobnie pojawi się on na rynku dopiero w roku modelowym 2024. Po drugiej stronie granicy dawna fabryka Saturna w Spring Hill w stanie Tennessee począwszy od 2024 roku będzie produkować crossover Acura (czyli jego produkcja ruszy około dwa lata po rozpoczęciu produkcji Cadillaca Lyriq).
Nie wiemy, jak będą wyglądać te modele, a Honda nie skomentowała tych doniesień.
Przeczytaj też: Elektryczny pick-up Sierra dołączy do Hummer EV
Znawcy zaznajomieni z treścią oferty produktowej firmy powiedzieli Automotive News, że oba crossovery będą mniej więcej tak duże jak Lyriq , który będzie zbliżony rozmiarem do XT5. Moc obu modeli będzie pochodzić z technologii akumulatorów Ultium, którą General Motors opracowuje dla kilkunastu samochodów elektrycznych, w tym GMC Hummer i pick-upa z logo Chevroleta, którego prawdopodobnie bliżej poznamy w przyszłym tygodniu podczas CES 2021.
Przeczytaj też: Wiemy, kiedy Chevrolet zaprezentuje zelektryfikowanego pick-upa podobnego do Silverado!
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: