
Porsche zdradza plany na sezon 2021!
Porsche będzie miało silną reprezentację w najważniejszych międzynarodowych seriach wyścigów w sezonie 2021. Zarząd firmy ogłosił plany na nadchodzący rok.
W sezonie 2020 Porsche odniosło liczne sukcesy – wystarczy wspomnieć zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps czy świetne występy w finałowych rundach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship. W tym roku plany są nie mniej ambitne.
Ekipa Formuły E TAG Heuer Porsche wkracza w nadchodzący rok z ambitnymi celami. Po udanym debiutanckim sezonie doświadczeni inżynierowie w Weissach gruntownie zmodernizowali zespół napędowy i opracowali nowe koncepcje strategii jego działania. Za kierownicę Porsche 99X Electric w 2021 roku wsiądą kierowcy fabryczni: André Lotterer i Pascal Wehrlein). W razie potrzeby do dyspozycji są także szwajcarscy zawodnicy: Simona de Silvestro i Neel Jani. Nowy sezon rozpocznie się w połowie stycznia, od dwóch wyścigów w stolicy Chile – Santiago.
Wyjątkowa atmosfera i koncepcja Formuły E całkowicie nas „kupiła”. Serię wyścigów w pełni elektrycznych bolidów wykorzystujemy do systematycznego rozwoju i poszerzania naszych kompetencji w zakresie napędu akumulatorowo-elektrycznego. W nadchodzących latach, wspólnie z FIA/FEO, chcemy przyczyniać się do popularyzacji tych mistrzostw.
W sezonie 2021 Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) Porsche nadal będzie wystawiać dwa fabrycznie zgłoszone egzemplarze 911 RSR, oba o mocy około 515 KM. Maszyny wystartują we wszystkich sześciu wyścigach, a ich obsługą zajmie się ekipa Manthey-Racing – w nieco zmodyfikowanym składzie. Kokpit samochodu nr 91 ponownie podzielą Gianmaria Bruni z Włoch i Richard Lietz z Austrii. W siostrzanym wozie nr 92 do Francuza Kévina Estre dołączy mistrz WEC 2016 Neel Jani. Pierwszy wyścig nowego sezonu odbędzie się w marcu w Sebring. W dniach 12-13 czerwca 2021 roku dwa Porsche 911 RSR zmierzą się z najważniejszym wydarzeniem sezonu – 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans.
Większość z dziesięciu nowych Porsche 911 RSR, które kilka tygodni temu trafiły do klientów, w sezonie 2021 będzie rywalizować w klasie GTE-Am Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz w European Le Mans Series (ELMS). W centrum uwagi ponownie znajdzie się hollywoodzki aktor Michael Fassbender, dla którego nadchodzący rok będzie drugim sezonem startów w długodystansowej serii za kierownicą 911 RSR w barwach ekipy Dempsey Proton Racing. Jego celem jest systematyczne przygotowywanie się do potencjalnego startu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Porsche wesprze również szereg zespołów klientów, które na światowej scenie wyścigów będą wystawiać ponad 500-konne 911 GT3 R. Earl Bamber oraz kierowcy fabryczni Laurens Vanthoor i Patrick Long w barwach prywatnych ekip przystąpią do zmagań w klasie GTD mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar Championship. W GT World Challenge Europe kilka Porsche 911 GT3 R będzie konkurować z pojazdami dwunastu innych producentów. Earl Bamber, Michael Christensen i Frédéric Makowiecki zostali wyznaczeni jako kierowcy w spektakularnej serii GT3. Prawie wszyscy zawodnicy ze składu wezmą udział w 24-godzinnym wyścigu na północnej pętli toru Nürburgring – z klasykiem w górach Eifel w pierwszy weekend czerwca 2021 r. zmierzy się pokaźny kontyngent 911 GT3 R. Klienci wystartują także w niemieckim ADAC GT Masters. Nie ustalono jeszcze, czy prywatne ekipy wystawią popularne i odnoszące sukcesy Porsche 911 GT3 R w DTM.
W sezonie 2021 Porsche wprowadza nowe 911 GT3 Cup – 510-konną maszynę bazującą na generacji 992 kultowego samochodu sportowego 911. Przy okazji producent prezentuje nowe podejście do dystrybucji: po raz pierwszy zupełnie nowy samochód Cup będzie debiutował nie tylko w międzynarodowym pucharze Porsche Mobil 1 Supercup, odbywającym się jako wsparcie dla Grand Prix Formuły 1. Najnowsze wcielenie tego najlepiej sprzedającego się wyścigowego auta na świecie zostanie równocześnie wystawione przez zespoły klientów w krajowych pucharach Carrera w Niemczech, Francji, Azji, krajach Beneluksu oraz – po raz pierwszy – w Ameryce Północnej. Nowe Porsche 911 GT3 Cup zostało zaprojektowane z myślą o perspektywicznym wykorzystaniu przyjaznych środowisku paliw syntetycznych.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: