Platforma Electric Versatility – jak będzie działała w nowej generacji eSprintera?
Nowa generacja eSprintera będzie oparta na nowej modułowej platformie Electric Versatility. Jaki zapewni zasięg w podróży?
Mercedes-Benz Vans opracował nową modułową platformę „Electric Versatility” dla segmentu dużych samochodów dostawczych. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie stanowić podstawę techniczną dla nowej generacji eSprintera.
Podstawowymi elementami nowej platformy są trzy moduły, które zapewniają elastyczność w opracowywaniu i projektowaniu różnych typów nadwozi.
Moduł przedni dla komponentów wysokonapięciowych: przedni moduł zespolony ma jednorodną konstrukcję i zawiera wszystkie komponenty wysokonapięciowe, w tym gniazdo ładujące i przetwornik DC / DC. Moduł można więc łączyć ze wszystkimi wariantami pojazdów, niezależnie od ich rozstawu osi, rozmiaru akumulatora i nadwozia.
Moduł podpodłogowy dla akumulatora wysokonapięciowego: ten element dotyczy akumulatora wysokiego napięcia, zintegrowanego z podłogą pojazdu. Klienci będą mieli do wyboru trzy różne pojemności akumulatorów – 60 kWh, 80 kWh i 120 kWh. Pozwoli im to na wybór zakresu – od lokalnego transportu miejskiego po ruch dalekobieżny – oraz konfiguracje ładowności najbardziej odpowiednie dla konkretnych zastosowań, przy jednoczesnym spełnieniu określonych wymagań TCO. Zasięg będzie wynosił od 170 do 360 kilometrów (105 do 215 mil) w zależności od rozmiaru baterii. Dzięki funkcji szybkiego ładowania akumulatory można naładować od 10 do 80 procent w mniej niż 45 minut.
Tylny moduł z elektrycznie napędzaną tylną osią: trzecim filarem modułowej platformy jest elektrycznie napędzana tylna oś, opracowana zgodnie ze strategią stosowania wspólnych części we wszystkich dużych modelach vanów z napędem akumulatorowym. Kompaktowy i mocny silnik elektryczny jest zintegrowany z tylnym modułem i zaprojektowany w taki sposób, że wszystkie warianty modeli – od furgonów i pojazdów do przewozu osób, po warianty podwozia z kabiną do zabudowy – można bezproblemowo wdrożyć na jednej platformie.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: