Mercedes-EQ: aż sześć nowych modeli „na prąd” pojawi się w ofercie do 2022 roku!
Produkcja modelu EQS – pierwszego elektrycznego sedana Mercedes-Benz – wystartuje w pierwszej połowie 2021 r. w fabryce Factory 56 w Sindelfingen.
Kolejne ważne kroki na drodze do stworzenia gamy modelowej neutralnej w zakresie emisji CO₂ to rozpoczęcie wytwarzania elektrycznego kompaktowego SUV-a EQA w fabryce w Rastatt (Niemcy) oraz zlokalizowanie produkcji EQB w węgierskim zakładzie w Kecskemét.
W 2021 r. nabywcy aut kompaktowych będą mieli do wyboru dwa w pełni elektryczne kompaktowe SUV-y z gwiazdą: EQA i EQB. Światowa premiera pierwszego z nich odbędzie się już w styczniu 2021 r. Uruchomienie produkcji EQA w fabryce Mercedes-Benz w Rastatt odbyło się całkowicie bezproblemowo. Podobnie jak w przypadku EQC z Bremy i Pekinu oraz EQV z Vitorii, które są już na rynku, w pełni elektryczne modele powstają w Rastatt na tej samej linii, co pojazdy kompaktowe z napędami konwencjonalnymi i hybrydowymi. W przyszłym roku produkcję EQA w Pekinie, w wersji na lokalny rynek chiński, uruchomi również BBAC.
Także w drugiej połowie 2021 r. fabryka Mercedes-Benz w Bremie rozpocznie produkcję biznesowego sedana EQE; wkrótce potem budowa modelu ruszy w zakładzie w Pekinie. Fabryka w stolicy Państwa Środka będzie wówczas produkować łącznie cztery modele Mercedes-EQ na lokalny rynek. Z kolei zakłady Mercedes-Benz w Tuscaloosie (USA) przygotowują się do produkcji SUV-ów na bazie modeli EQE i EQS; jej uruchomienie zaplanowano na 2022 r. Pojazdy będą powstawać na tej samej linii, co SUV-y z napędami konwencjonalnymi oraz hybrydowymi zespołami plug-in.
Portfolio elektrycznych Mercedesów uzupełniają trzy modele smarta. EQ fortwo i EQ fortwo cabrio są produkowane w Hambach we Francji, a EQ forfour – w Novo Mesto w Słowenii. Kolejna generacja elektrycznych smartów będzie wytwarzana przez spółkę joint venture smart Automobile Co., Ltd. w Chinach – to wspólne przedsięwzięcie Mercedes-Benz AG i Zhejiang Geely Group (Geely Holding).
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: