
Electric-Global Modular Platform (E-GMP) – Hyundai zaprezentował nową platformę podłogową!
Hyundai pokazał dziś nową platformę podłogową przeznaczoną dla samochodów elektrycznych nowej generacji. Pojazdy skonstruowane na platformie E-GMP mają zapewnić zasięg ponad 500 km!
Platformy te zostały zaprojektowane na potrzeby samochodów z silnikiem spalinowym. Do zalet platformy E-GMP należą m.in. zwiększona elastyczność konstruowania, doskonałe właściwości jezdne samochodów, większy zasięg, możliwość zastosowania przyszłych systemów bezpieczeństwa oraz więcej miejsca we wnętrzu dla pasażerów i na bagaż.
Platforma E-GMP, dzięki modułowej budowie, jest mniej złożona od dotychczasowych, co umożliwia szybki rozwój konstrukcji nowych pojazdów różnych segmentów, jak sedany, crossovery i SUV-y. Ponadto, dzięki skróceniu czasu potrzebnego na opracowanie nowego modelu, szybko można zaspokoić różne potrzeby klientów nie tylko w zakresie osiągów. Sportowy model skonstruowany na platformie E-GMP będzie przyspieszać od zera do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy i osiągnie prędkość maksymalną 260 km/h.
Właściwości jezdne pojazdów skonstruowanych na platformie E-GMP poprawia wysokoobrotowy silnik elektryczny. Pięciowahaczowe tylne zawieszenie, które zwykle jest stosowane w samochodach średniej i wyższej klasy oraz pierwszą na świecie zintegrowaną oś napędową, która łączy łożyska kół i półosie napędowe w jeden podzespół zaprojektowano tak, aby siła napędowa była przekazywana do kół jak najbardziej efektywnie oraz dla zwiększenia komfortu jazdy i stabilności prowadzenia.
Dzięki akumulatorowi zamontowanemu pod nadwoziem, platforma E-GMP zapewnia płaską podłogę w kabinie, a przez to więcej miejsca na nogi dla pasażerów. Umożliwia także zastosowanie różnej konfiguracji przednich i tylnych foteli.
Platforma E-GMP została zaprojektowana dla samochodów z napędem na tylne lub na cztery koła. Klienci będą mogli wybrać, który rodzaj napędu bardziej odpowiada ich potrzebom. Modele z napędem na cztery koła będą mogły być wyposażone w dodatkowy silnik. Układ napędu na cztery koła będzie umożliwiał odłączenie napędu przednich kół poprzez rozłącznie połączenia między dodatkowym silnikiem z przodu a kołami.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: