Dni technologii BMW M3 i BMW M4 Coupe
Debiut nowego BMW M3 Limuzyna oraz nowego BMW M4 Coupe zwiastuje wejście na rynek nowej generacji samochodów sportowych o wysokich osiągach, stworzonych przez BMW M GmgH, a także oznacza zaszczepienie filozofii BMW M w modelu M3 piątej generacji.
BMW M3 i BMW M4 mają przenosić technologie wykorzystywane w sportach motorowych z toru wyścigowego na publiczne drogi. |
![]() |
fot. BMW
|
Oznaczenie „M4” to odniesienie do serii modelowej stanowiącej bazę dla nowego auta spod znaku M. Po raz pierwszy w dziejach wersja Coupe zadebiutuje równocześnie z wariantem czterodrzwiowym, który zostanie nazwany BMW M3.
– Wszystkie cztery generacje BMW M3 cechują się sportowymi genami, bezkompromisową użytecznością w codziennej eksploatacji oraz emocjonującą koncepcją stylizacyjną nadwozia – wyjaśnia dr Friedrich Nitschke, prezes BMW M GmbH. – BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupe kontynuują tę filozofię. Sercem każdego auta serii M jest silnik, a jednostka napędowa pracująca pod maskami nowych modeli łączy zalety wysokoobrotowego motoru wolnossącego z ogromną siłą będącą zasługą turbodoładowania. Co więcej, dzięki zastosowaniu zasad lekkiej konstrukcji udało się utrzymać wagę obu modeli na poziomie poniżej 1 500 kilogramów. BMW M3 i BMW M4 przenoszą technologie wykorzystywane w sportach motorowych z toru wyścigowego na publiczne drogi, co jest zasługą pokonania tysięcy okrążeń testowych na Nürburgring Nordschleife, czyli północnej pętli najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie. Wynikiem skrupulatnie prowadzonych prac rozwojowych są więc dwa sportowe samochody o wysokich osiągach, które ustanawiają nowe standardy w kwestii ogólnej koncepcji, precyzji i zwrotności.
Sześciocylindrowy, wysokoobrotowy silnik rzędowy z technologią BMW M TwinPower Turbo, opracowany specjalnie dla nowego BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupe, daje maksymalną moc 430 KM. Maksymalny moment obrotowy znacząco przekracza 500 Nm, przewyższając o ponad 30 procent wartość osiąganą przez poprzednie wcielenie BMW M3. Masa własna obu modeli została zredukowana do poziomu poniżej 1 500 kilogramów.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: