Kierujesz się zużyciem paliwa czy ceną auta przy zakupie?
W Polsce utarło się sądzić, że przeciętny kierowca kupując auto zwraca uwagę w pierwszej kolejności na jego cenę. Badanie przeprowadzone przez CNN w 70 krajach udowodniło, że owszem - tradycyjne samochody ciągle są kupowane najczęściej - ale 70% badanych jest skłonna wydać więcej na auto hybrydowe lub elektryczne.
| Czym się kierujesz kupując samochód? Ceną czy poźniejszym zużyciem paliwa? |
![]() |
Celem badania, które przeprowadzono na respondentach sponad 70 krajów poprzez strony CNN, było zidentyfikowanie kluczowych czynników wpływających na decyzję o zakupie auta.
Według najnowszego globalnego badania CNN International, które analizuje motywy leżące u podstaw zakupów w sektorze motoryzacyjnym, klienci kierują się długoterminowymi korzyściami płynącymi z zakupu danego modelu i podczas wybierania samochodu zwracają większą uwagę na jego niezawodność i ekonomiczność pod kątem spalania paliwa, niż na cenę. 70% badanych odpowiadała, że byłaby skłonna zapłacić więcej za samochód hybrydowy lub elektryczny, w zamian za oszczędności płynące z takiego zakupu. Ten trend odzwierciedla tendencje na rynku motoryzacyjnym, gdzie auta z napędem hybrydowym i elektrycznym coraz częściej znajdują się w centrum uwagi, tak jak miało to miejsce na 65. IAA International Motor Show we Frankfurcie.
Dla badanych kierowców, zużycie paliwa, emisja spalin oraz możliwość korzystania z paliw alternatywnych to trzy najważniejsze obszary, na których powinni skupić się producenci samochodów, co wskazuje, że rośnie zapotrzebowanie na samochody, które są ekonomiczne, niezawodne i ekologiczne.
Pozostałe wyniki badania:
- Niemal połowa respondentów wyraziła zamiar zakupu samochodu w ciągu najbliższych dwóch lat, 89% z nich to osoby decydujące o zakupie samochodu w swoim gospodarstwie domowym
- Przeciętnie, użytkownik posiada 1,9 samochodu
- Badani średnio wydali 33 978 dolarów na samochód, który kupili ostatnio
- Sedan to typ nadwozia, który najczęściej wybierają respondenci ze wszystkich regionów oprócz Europy, gdzie prym wiodą kompakty i hatchbacki
Badanie CNN „Consumer Connect: Automotive” zostało przeprowadzone przez Ipsos w lutym i marcu 2013 r. na próbie 2776 respondentów z 70 krajów, którzy odpowiadali w języku angielskim i hiszpańskim poprzez strony CNN.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: