
Honda Jazz – 5 rzeczy, za które można ją po prostu polubić
Honda Jazz weszła na polski rynek latem tego roku. Jest to czwarta generacja modelu, w ramach której pojawiła się bardziej przypominająca SUVa opcja Jazz Crosstar. Nowa Honda ma być wyjątkowo praktyczna i komfortowa - przejrzałyśmy zatem specyfikację techniczną, aby sprawdzić za co można ją polubić!
Honda Jazz została zaprojektowana na nowo w oparciu o filozofię „Yoo no bi”. To japońskie pojęcie definiujące piękno przedmiotów codziennego użytku, które powinny być dopracowane tak, by ich uroda szła w parze z funkcjonalnością.
Magic Seats
Model Jazz zasłynął przede wszystkim sprytnym systemem składania tylnej kanapy – Magic Seats, zainstalowanym w aucie dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami. Producent zapewnia, że udoskonalono też projekt części bagażowej, gdzie płaska podłoga, brak progu załadunkowego i szerszy zakres otwierania klapy, ułatwiają załadunek i rozładunek przewożonych rzeczy.
Obsługa multimediów
Wersje Elegance, Executive i Crosstar w standardzie otrzymały 9-calowy centralny ekran dotykowy oraz 7-calowy zestaw wskaźników TFT. Ciągnący się poziomo w poprzek kabiny panel instrumentów nie ma osłony, która mogłaby ograniczyć pole widzenia.
Widoczność
Honda zapewnia poprawę widoczności w poziomie – do 90 st. Taki efekt uzyskano poprzez zastosowanie ultracienkich słupków A, ukryciu wycieraczek szyby i płaskiej desce rozdzielczej.
Fotele i komfort
Przednie fotele otrzymały grubsze o 30 mm poduszki siedzisk oraz nową konstrukcję ramy dla lepszego podparcia pleców kierowcy i pasażera. Rezultat to odciążony odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Pasażerowie drugiego rzędu będą podróżować na grubszych o 24 mm poduszkach tylnych siedzisk, na komfort może również wpłynąć przestrzeń na nogi (986 mm) oraz modyfikacja konstrukcji Magic Seats, umożliwiającej przesunięcie zawiasów na zewnątrz od bioder siedzącego.
Schowki na drobiazgi
Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji wygodne kieszenie na smartfony w oparciach przednich foteli. We wnętrzu znajdziemy liczne małe schowki, które przydadzą się w podróży.
Honda Jazz jest pierwszym z sześciu zelektryfikowanych modeli Hondy, które mają pojawić się w europejskiej ofercie tej marki do końca 2022 roku. Wtedy też wszystkie główne modele Hondy zostaną wyposażone w napędy wykorzystujące w swojej konstrukcji silniki elektryczne.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: