Maggie McNally prezesem zarządu AMA
Maggie McNally została wybrana prezesem zarządu American Motorcycle Association, największej motocyklowej organizacji w USA, stając się pierwszą kobietą na tak wysokim stanowisku w 89-letniej historii AMA.
McNally pochodzi z Albany, jest członkinią zarządu AMA od 2009 roku i jego reprezentantką na Północno-Wschodnie Stany. W grudniu 2011 roku została wybrana wiceprezesem zarządu.
„Ten wybór jest dla mnie zaszczytem, jestem też poruszona historycznym znaczeniem obecności kobiety na tym stanowisku” – powiedziała McNally. „Należy jednak pamiętać, że to nie płeć jest w tym przypadku najważniejsza, ale połączony wysiłek całego zarządu AMA na drodze promowania i rozwoju motocyklizmu”.
Maggie McNally |
![]() |
fot. AMA
|
Maggie pojawiła się na okładce lipcowej edycji „American Motorcyclist”, magazynu dla członków AMA. W wywiadzie zdradza, że jeździ na motocyklu od czasów college’u i jest obecnie właścicielką dwóch maszyn: Harleya-Davidsona Sportster 1200 z 1995 roku i Kawasaki Ninja 500 z 2006.
Czym AMA jest dla Stanów Zjednoczonych, tym FIM pozostaje dla motocyklistów na całym świecie. FIM skupia w sobie 103 lokalne, narodowe reprezentacje motocyklistów i patronuje 65 mistrzostwom i innym wydarzeniom sportowym na świecie. Nie jest zatem zaskoczeniem, że w łonie FIM znajduje się departament poświęcony wyłącznie kobietom, pod nazwą Women in Motorcycling Commission (CFM). Celem przyświecającym CFM jest zabieganie o równe szanse i równe traktowanie kobiet zaangażowanych w motocyklizm. Organizacja wypuszcza informacyjny newsletter, w którym regularnie przytacza historie motocyklistek i informuje o ich sukcesach na całym świecie. Subskrybować go można na FIM-Africa.com, a także śledzić status na Facebooku.
Członkinie Women in Motorcycling Commission (CFM) |
![]() |
fot. FIM
|
Jedną z kobiet zasługujących na wsparcie, uwagę i popularyzację jest niewątpliwie Elena Myers, pierwsza kobieta w historii, która wygrała profesjonalny wyścig motocyklowy. Jej kariera zaczęła się, gdy miała zaledwie 13 lat. Wielki sukces przyszedł w marcu 2012 roku wraz z Supersport Race 2 na torze Daytona. Obecnie, mając zaledwie 19 lat, Elena zapewniła sobie wieloletni kontrakt, dzięki któremu wystartuje w AMA GoPro Daytona SportBike Series. Elena dosiądzie nowego Triumpha Daytona 675R.
Elena Myers |
![]() |
fot. ElenaMyers.com
|
„Bardzo się cieszę, że stałam się częścią rodziny Triumpha. Ze wszystkimi pracuje mi się znakomicie. A dla samego motocykla wprost nie mam wystarczających słów uznania! Nie mogę się doczekać, by dalej rozwijać swoją maszynę i osiągnąć wraz z nią podium” – powiedziała promiennie młodziutka zawodniczka.
Osiągnięcia Myers można śledzić na jej profilu na Facebooku, na Twitterze i oficjalnej stronie ElenaMyers.com.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: