GP Monako 2013, kwalifikacje: dublet Mercedesa
Początkowo wyglądało na to, że kwalifikacje będą należeć do zespołu Red Bulla. Jednak atak w Q3 przeprowadzony przez Rosberga i Hamiltona zostawił rywali z tyłu.
Red Bull w osobach Vettela i Webbera podkręcał tempo, nie zważając na kiepskie warunki atmosferyczne. Aż tu nagle niespodzianka: najpierw wysforował się Hamilton, a tuż po nim jeszcze lepszy czas wykręcił Rosberg, który ponownie zajął pierwsze miejsce. Nico ewidentnie jest w formie. Vettel atakował jeszcze drugie miejsce, ale strata okazała się nie do nadrobienia. Ostatecznie zakończył kwalifikacje na trzeciej pozycji, przed Webberem, Raikkonenem i Alonso. Pech dopadł Felipe Massę, który na tor nie wyjechał w ogóle – mechanicy nie zdążyli doprowadzić jego bolidu do porządku. Żadnego mierzonego okrążenia nie wykonał również Jules Bianchi – górny wlot powietrza jego bolidu zajął się ogniem tuż po wyjeździe z alei serwisowej.
| Nico Rosberg radzi sobie znakomicie |
![]() |
|
fot. Pirelli
|
Finałową dziesiątkę dopełnili Perez, Sutil, Button i Vergne. Poza klasyfikacją znalazł się natomiast Romain Grosjean, co niemile zaskoczyło kibiców Lotusa, w Q1 spisywał się bowiem doskonale.
|
Grand Prix Monako: Kwalifikacje – Wyniki |
|||||
|
|
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
|
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:24.620 |
1:16.135 |
1:13.876 |
|
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:23.779 |
1:16.265 |
1:13.967 |
|
3. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:24.243 |
1:15.988 |
1:13.980 |
|
4. |
Mark Webber |
Red Bull |
1:25.352 |
1:17.322 |
1:14.181 |
|
5. |
Kimi Raikkonen |
Lotus |
1:25.835 |
1:16.040 |
1:14.822 |
|
6. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:23.712 |
1:16.510 |
1:14.824 |
|
7. |
Sergio Perez |
McLaren |
1:24.682 |
1:17.748 |
1:15.138 |
|
8. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:25.108 |
1:17.261 |
1:15.383 |
|
9. |
Jenson Button |
McLaren |
1:23.744 |
1:17.420 |
1:15.647 |
|
10. |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:23.699 |
1:17.623 |
1:15.703 |
|
11. |
Nico Hulkenberg |
Sauber |
1:25.547 |
1:18.331 |
|
|
12. |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1:24.852 |
1:18.344 |
|
|
13. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:23.738 |
1:18.603 |
|
|
14. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:24.681 |
1:19.077 |
|
|
15. |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1:26.095 |
1:19.408 |
|
|
16. |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:23.452 |
1:21.688 |
|
|
17. |
Paul di Resta |
Force India |
1:26.322 |
|
|
|
18. |
Charles Pic |
Caterham |
1:26.633 |
|
|
|
19. |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:26.917 |
|
|
|
20. |
Max Chilton |
Marussia |
1:27.303 |
|
|
|
21. |
Jules Bianchi |
Marussia |
– |
|
|
|
22. |
Felipe Massa |
Ferrari |
– |
|
|
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem

Zostaw komentarz: