Blanka Kalisz: wciąż przekraczam granice
Blanka Kalisz opowiada nam, w jaki sposób połknęła motocrossowego bakcyla i jak wyglądały jej pierwsze kroki w motosporcie.
Jak przygotowujesz się do MX 2013?
Do sezonu przygotowuję się chodząc raz w tygodniu na siłownię oraz dwa razy w tygodniu na zajęcia rowerowe zwane pumptrack. W wolnej chwili spaceruje z psami lub biegam. Motocykl na ten sezon mam nowy, a ze względu na pogodę jeszcze nawet „niejeżdżony”. Serwisem przez cały rok zajmuje się firma mojego narzeczonego – Suzuki Piaseczno – która jest także moim sponsorem.
Blanka Kalisz |
fot. archiwum zawodniczki
|
A możesz wyjaśnić, czym dokładnie jest pumptrack?
Pumptrack to jazda rowerem po tzw. „falkach”, bez pedałowania. Żeby jechać, trzeba „pompować” – świetnie robi na mięśnie rąk i nóg.
Opowiesz, jak znalazłaś się w motocrossie?
Mój narzeczony jeździ od zawsze. Kiedyś w końcu, kiedy jechał na trening – zapytałam, czy mogłabym spróbować. Był nastawiony negatywnie, bał się, ze coś sobie zrobię i się zniechęcę. Jednak poradziłam sobie, bardzo mi się spodobało i tak już zostało.
Zakwasy i siniaki – nic jej nie przeraża |
fot. archiwum zawodniczki |
I jak wyglądały Twoje pierwsze próby? Bałaś się?
Było wiele upadków, siniaków i zakwasów. Mój narzeczony był także moim trenerem, udzielał mi rad – a ja słuchałam. Czy się bałam? Do dzisiaj czasem się boję, jest jeszcze wiele moich własnych granic do przekroczenia – i to jest właśnie najwspanialsze.
Co było najtrudniejsze?
W pierwszych doświadczeniach największą trudność sprawiała mi zmiana biegów – upłynęło trochę czasu, zanim nauczyłam się płynnie i swobodnie je zmieniać.
Miałaś jakąś poważną kontuzję?
Na szczęście nie. Albo jeżdżę ostrożnie, albo los mi sprzyja, albo po prostu jeżdżę jeszcze mało agresywnie.
Życzymy Blance wielu motocrossowych sukcesów! |
fot. archiwum zawodniczki
|
A czym teraz jeździsz?
Pierwszy mój motocykl to Suzuki RMZ 250 L2, jeździłam nim w zeszłym sezonie. Teraz mam Suzuki RMZ 250 L3 – taki sam, tylko nowszy. Nie różnią się za bardzo. Miałam okazję sporadycznie wsiąść na KTM-a i Yamahę, jednak na Suzuki czuję się najlepiej.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: