
BMW Group uruchomi pilotażową fabrykę ogniw litowo-jonowych
BMW Group poinformowała, że stworzy zamknięty i zrównoważony łańcuch dostaw ogniw akumulatorowych. Koncern zamierza uruchomić pilotażową fabrykę ogniw litowo-jonowych podlegających recyclingowi.
Pilotażowy zakład produkcyjny powstanie w Parsdorfie niedaleko Monachium. Oddanie obiektu do użytku jest planowane na koniec 2022 r. Całkowita wartość projektu wyniesie niemal 110 milionów euro, a w zakładzie znajdzie zatrudnienie około 50 osób. Głównym zadaniem nowego zakładu będzie optymalizowanie wydajności produkcji, kosztów oraz jakości.
W listopadzie 2019 r. BMW uruchomiło odrębne centrum kompetencji w zakresie ogniw akumulatorowych w Monachium. Działalność tej jednostki dotyczy całego łańcucha dostaw ogniw akumulatorowych, począwszy od prac badawczo-rozwojowych poprzez skład chemiczny i konstrukcję ogniw aż po możliwości ich produkcji na szeroką skalę.
Do 2021 r. jedna czwarta pojazdów BMW Group sprzedawanych w Europie ma być wyposażona w elektryczny układ napędowy, do 2025 roku jedna trzecia, a do 2030 roku połowa. Jak informuje bawarski koncern, obecnie nawet 40% emisji CO2 związanej z pojazdami elektrycznymi wiąże się z wytwarzaniem ogniw akumulatorowych.
W celu opracowania zrównoważonej produkcji baterii BMW Group utworzyła konsorcjum z firmami Northvolt oraz Umicore. Northvolt zamierza wytwarzać ogniwa akumulatorowe we własnej gigafabryce w Skellefteå w północnej Szwecji od roku 2024, a niezbędną do ich produkcji energię będzie pozyskiwać wyłącznie z elektrowni wodnych i wiatrowych. Z kolei Umicore zaangażuje się w opracowanie ogniw nadających się do recyklingu.
BMW Group uzgodniła ze swoimi partnerami, że przy wytwarzaniu ogniw akumulatorowych piątej generacji do pojazdów koncernu będzie wykorzystywana wyłącznie energia ze źródeł ekologicznych. Ogniwa tego typu znajdą zastosowanie w debiutującym w 2020 r. BWW iX3 oraz w modelach planowanych na kolejny rok: iNEXT oraz i4.
Jak informuje bawarski koncern, w miarę zwiększania produkcji, w najbliższych latach wykorzystanie energii ze źródeł ekologicznych zmniejszy skalę emisji CO2 o około 10 milionów ton. To mniej więcej taka sama ilość CO2, jaką emituje rocznie ponad milion mieszkańców miasta takiego jak Monachium.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: