Młodzi Amerykanie nie chcą jeździć
Amerykańskie nastolatki tracą zainteresowanie samochodami na rzecz smartfonów, komputerów i innych gadżetów tego typu.
30 lat temu niemal połowa szesnastolatków w Ameryce miała prawo jazdy, stanowiące niejako dowód niezależności i dojrzałości. Wedle danych z 2010 roku, ta liczba spadła do 28% (zgodnie z danymi Uniwersytetu Michigan).
![]() |
fot. materiały prasowe |
To samo dotyczy starszych nastolatków. W 1983 roku, 69% siedemnastolatków miało prawo jazdy, w 2010 już tylko 46%. W przypadku osiemnastolatków spadek nastąpił z 80% na 61%.
Wedle badaczy, odpowiedzialność za ten trend ponosi technologia. Samochód nie jest już nastolatkom niezbędnie potrzebny jako narzędzie integracji z rówieśnikami. Nie bez znaczenia jest również fakt, że zdobyć prawo jazdy jest po prostu trudniej. Przykładowo w Kalifornii młodzież poniżej osiemnastego roku życia przed otrzymaniem licencji musi wyjeździć 50 godzin pod okiem osoby starszej niż 25 lat. Dodatkowe restrykcje przewidują, że osoby przed osiemnastką, nawet jeśli posiadają już prawo jazdy, nie mogą wozić pasażerów bez nadzoru dorosłych ani jeździć między jedenastą wieczorem i piątą rano.
Nie jest to najlepsza wiadomość dla branży motoryzacyjnej.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: