Hyundai Santa Fe – producent ujawnia gamę napędową. Na hybrydę plug in poczekamy do następnego roku
Nowy Santa Fe to pierwszy Hyundai, który trafi w Europie do sprzedaży z nowymi układami napędowymi Smartstream, hybrydowym oraz hybrydowym plug-in.
Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik 1.6 T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny) Smartstream i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW, zasilany z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 1,49 kWh. Nowy Santa Fe Hybrid dostępny będzie z napędem na dwa lub cztery koła. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, oferując jednocześnie niski poziom emisji bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.
Wersja hybrydowa plug-in, która pojawi się na początku 2021 roku, jest wyposażona w ten sam silnik 1.6 T-GDI Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW, czerpiącym energię z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 13,8 kWh. Ten wariant będzie dostępny z napędem na cztery koła. Całkowita moc wyjściowa wynosi 265 KM, a łączny moment obrotowy osiąga 350 Nm.
Nowy silnik 1.6 T-GDI Smartstream jest również pierwszym silnikiem, który wykorzystuje nową technologię stale zmiennego czasu otwarcia zaworów (CVVD), a także wyposażony jest w niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (LP EGR) w celu dalszej optymalizacji zużycia paliwa. CVVD reguluje czas otwarcia i zamknięcia zaworu w zależności od warunków jazdy, umożliwiając wzrost wydajności oraz poprawę efektywności paliwowej i emisji.
Alternatywnie klienci będą mogli wybrać nowy 2,2-litrowy silnik Diesla Smartstream, który został zmodernizowany w celu poprawy wydajności i obniżenia zużycia paliwa.
W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego silnika składa się z aluminium zamiast żelaza, co prowadzi do zmniejszenia masy o 19,5 kg. Różne części silnika zostały ulepszone, w tym wałek rozrządu, dla zmniejszenia tarcia wewnętrznego i poprawy oszczędności jednostki napędowej. Ponadto silnik został wyposażony w nowy układ wtryskowy generujący ciśnienie 2 200 barów (w porównaniu do układu wtryskowego o wartości 2000 barów w poprzednim silniku), co poprawia osiągi silnika. Czterocylindrowy silnik wytwarza 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który może być przenoszony na dwa lub wszystkie cztery koła.
Wysokowydajny hydrauliczny układ sterowania składa się z opartej na sterowaniu elektrycznej pompy oleju i akumulatora. Oszczędność paliwa jest poprawiona o 3% dzięki zmniejszeniu strat mocy silnika i zwiększonej wydajności hydraulicznej w porównaniu z modelami wyposażonymi w 8-biegowe automatyczne skrzynie biegów. Nowa skrzynia 8DCT zapewnia jednocześnie bardziej sportowe wrażenia z jazdy i poprawia przyspieszenie nawet o 9% w porównaniu z modelami z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: