Bentley Flying Spur zagości w Genewie
Nowy Bentley Flying Spur będzie miał oficjalną premierę podczas salonu samochodowego w Genewie. Już dzisiaj jednak możemy podziwiać go na zdjęciach.
To nadal limuzyna, jednak o wyraźnie sportowym obliczu. Jak dotąd to najmocniejszy czterodrzwiowy model w historii marki. Pod maską kryje się 6-litrowy i 12-cylindrowy silnik W12 biturbo. Silnik (625 KM) współpracuje z 8-biegowym automatem, który przekazuje napęd na wszystkie koła.
Samochód jest w stanie rozpędzić się do 322 km/h, przy czym pierwszą setkę osiąga po 4,6 sekundy.
![]() |
fot. Bentley |
Moc pod maską ma w założeniu iść w parze z luksusową elegancją. Nowy Flying Spur ma ponad pięć metrów długości, jest jednak lżejszy od poprzednika (o 50 kg) dzięki zastosowaniu aluminiowych komponentów. Flying Spur ma przeprojektowane zawieszenie z bardziej miękkimi sprężynami (o 10 proc. z przodu i o 13 proc. z tyłu), tulejami (o 25 proc.) i sztywniejszymi stabilizatorami (o 13 proc. z przodu i o 15 proc. z tyłu). Do wykończenia zastosowano naturalną skórę, drewno i aluminium. Z zewnątrz można zaobserwować niżej poprowadzoną linię dachu, delikatne przetłoczenia boczne, diodowe lampy do jazdy dziennej i nowe lampy tylne. W sumie producent umieścił w aucie aż 600 nowych elementów. Nowością jest system multimedialny wyposażony w umieszczony na konsoli środkowej monitor o przekątnej 8-cali.
Debiut nowej wersji Bentleya Flying Spur odbędzie się w marcu w Genewie, a produkcja ruszy latem. Pierwsze egzemplarze trafią do nabywców jeszcze w tym roku.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: