Ford Fiesta w odświeżonej wersji zyskał technologię mild hybrid
Fiesta w Europie jest jednym z najbardziej popularnych modeli. Ford postanowił go nieco odświeżyć i dodał pod maskę technologię mild hybrid dla tego miejskiego, małego samochodu. Co jeszcze się zmieniło?
Wprowadzono 48–woltową instalację łagodnej hybrydy wraz z systemami wspomagającymi kierowcę, takimi jak adaptacyjny tempomat z funkcjami Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, których celem jest obniżenie napięcia podczas prowadzenia samochodu na autostradach i w mieście.
Tradycyjne układy napędowe Fiesty zostały udoskonalone dzięki silnikowi benzynowemu EcoBoost nowej generacji o pojemności 1,0-litra oraz poprzez sprzężenie z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną.
Zróżnicowana gama modelu Ford Fiesta obejmuje stylowe wersje Fiesta Trend i Fiesta Titanium, inspirowanego SUV-em crossovera Fiesta Active, sportową Fiestę ST-Line i ekskluzywną Fiestę Vignale w trzy- i pięciodrzwiowej wersji nadwozia dla różnych wersji.
Modele Fiesta EcoBoost Hybrid oferowane są w dwóch wariantach mocy 125 KM i 155 KM. Standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości oraz jazdy wybiegiem i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.
Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM jest dostępny z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią, oferującą płynną zmianę biegów, skutecznie podnoszącą komfort jazdy i oszczędność paliwa nawet o 15% w porównaniu z montowaną poprzednio jednostką 100-konną silnika EcoBoost 1,0-litra, przenoszącą napęd za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni automatycznej (NEDC), mimo przyrostu mocy o 25%. – Silnik wysokoprężny TDCi o pojemności 1,5–litra i mocy 85 KM nadal oferowany jest kierowcom planującym wysokie przebiegi.
Dostępny Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go oraz system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu. System pomaga również zredukować stres podczas długich podróży, dostosowując prędkość pojazdu do obowiązujących w danym miejscu ograniczeń, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą.
Stop & Go – dostępny w modelach z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną – pozwala systemowi ACC doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania i automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy.
Kolejne nowości dla wersji Fiesty:
- Wersje Fiesta Active i ST-Line otrzymały w aktywnym asystencie parkowania (APA) funkcję parkowania prostopadłego ułatwiającą zaparkowanie samochodu bez użycia rąk równolegle do innych samochodów,
- System ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej z aktywnym wspomaganiem hamowania – ostrzega kierowców wycofujących samochód z miejsca parkingowego o pojazdach zbliżających się do niego i mogących znaleźć się na kursie kolizyjnym. System może włączyć hamulce, by uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowca nie zareaguje na wcześniejsze ostrzeżenia,
- Nowe tryby jazdy Sportowy i Droga nieutwardzodza w wersji Fiesta Active – poza obecnymi trybami Normalny, Eco i Śliska nawierzchnia – pomagają kierowcom w pełni wykorzystać radość z jazdy Fiestą i utrzymać dynamikę pojazdu na nawierzchniach miękkich i sypkich,
- Opcjonalny subwoofer systemu nagłośnienia B&O premium został przeniesiony do nadkola, co powiększyło przestrzeń bagażową i pozwoliło w wersjach wyposażonych w system B&O ulokować w bagażniku koło zapasowe.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: