Znana marka fotelików samochodowych Recaro bankrutuje?
Słynąca z kultowych fotelików samochodowych, ale i sportowych siedzisk do aut sportowych firma Recaro pogrążyła się kryzysie. Wszczęto postępowanie upadłościowe.
Jak donosi Autobild, producent fotelików samochodowych Recaro z siedzibą w Kirchheim unter Teck ogłosił upadłość. Sąd rejonowy w Esslingen nakazał w poniedziałek tymczasowe, samodzielne administrowanie prawnikowi ze Stuttgartu, jako tymczasowemu zarządcy. Ma badać sytuację ekonomiczną Recaro Automotive GmbH i monitorować zarząd. Czy Recaro bankrutuje?
Recaro na progu bankructwa
Wspomniany producent fotelików jest częścią Recaro Holding. Spółką dominującą jest Recaro Group – właściciel marki Recaro – i dwóch niezależnie działających spółek:
- Recaro Aircraft Seating (fotele lotnicze) z siedzibą w Schwäbisch Hall
- Recaro eGaming (fotele gamingowe) z siedzibą w Stuttgarcie w Niemczech
Dodatkowo prowadzone są dwa obszary działalności prowadzone przez licencjobiorców:
- Recaro Automotive Seating
- Recaro Kids
Główna siedziba Recaro Aircraft Seating znajduje się na południu Niemiec w Schwäbisch Hall. Ta część firmy działa normalnie i nie grożą jej turbulencje, a fotele lotnicze nadal będą produkowane.
Upadłość dotyczy spółki Recaro Automotive GmbH, w której działałby związki zawodowe. Związek IG Metall wyraził zdziwienie złożeniem wniosku o upadłość. W zakładzie pracuje 215 pracowników i nie jest jasne dotychczas, jaki wpływ na nich będzie mieć decyzja o upadłości. Przedstawiciele związku twierdzą, że pracownicy na przestrzeni lat przyczynili się do stabilizacji ekonomicznej firmy poprzez odraczanie wypłaty wynagrodzeń, a nawet rezygnację z ich wypłaty.
Rozgoryczenie pracowników zaskoczonych sytuacją oraz potencjalna możliwość restrukturyzacji wpływa na złe nastroje w związkach i całym zakładzie.
Przewodniczący rady zakładowej Frank Bokowits w rozmowie z Autobild wyraził rozczarowanie działaniami zarządu, domaga się przejrzystego dialogu pomiędzy zarządem, administratorem i pracownikami. Alessandro Lieb, szef IG Metall w Esslingen, podkreślił potrzebę zbadania wszystkich możliwości zabezpieczenia miejsc pracy i znalezienia zrównoważonego rozwiązania. Planowane jest spotkanie z przedstawicielami personelu w celu omówienia dalszego postępowania.
Plajta Recaro – możliwe konsekwencje
Wydarzenie może wpłynąć na łańcuch dostaw do przeróżnych producentów – poczynając od aut sportowych – słynne fotele kubełkowe stały się wręcz kultowe w pewnych środowiskach. Siedzenia tej marki dostarczane były także do samochodów osobowych i ciężarowych, do których Recaro było znaczącym dostawcą siedzeń na pierwszy montaż. Ciężarowe fotele Recaro, zwykle z wbudowaną pneumatyką, były wykorzystywane np. w autach MAN-a, ale też u innych, europejskich producentów ciągników siodłowych (Renault Trucks, Scania).
Marka, z ponad 100-letnią historią i dużym działem badań może stać się dobrym kąskiem dla innych producentów, także z Chin. Może się wkrótce okazać, że staniemy się świadkami kolejnej globalnej zmiany właściciela historycznego, motoryzacyjnego brandu.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: