1
1
Nieoznakowane radiowozy to doskonała broń przeciwko piratom drogowym, pozwalająca na rejestrowanie wykroczeń, zanim kierowcy zorientują się, że policja ich obserwuje. Wbrew pozorom brak oznakowania nie sprawia jednak, że nie da się ich rozpoznać na ulicy.
Podstawowym problemem w rozpoznawaniu nieoznakowanych radiowozów jest to, że policjanci zwykle wykonują pomiary z większych odległości. Przeciętny kierowca nie rozpozna wtedy nawet marki auta, jakie za nim jedzie, a co dopiero ocenić, czy nie jest to radiowóz.
Przy większych odległościach nie macie więc szans na rozpoznanie auta grupy Speed, zajmującej się łapaniem piratów drogowych. Jeśli jednak podąża za wami inny pojazd i zastanawiacie się, czy to nie jest przypadkiem nieoznakowany radiowóz, zwróćcie uwagę na takie elementy:
Tak pędzili złotym Mercedesem po ekspresówce, że go roztrzaskali. Potem uciekli w popłochu
Nieoznakowane radiowozy zdradza także styl jazdy siedzących w nich funkcjonariuszy. Często jadą oni w kolumnie innych pojazdów i nagle ruszają do przodu, gdy któryś z pojazdów zacznie wyprzedzać pozostałe. Zdarza się im też przyklejać do takich kierowców, czekając aż popełnią kolejne wykroczenia.
Większość jednostek policji korzysta z takich samych nieoznakowanych radiowozów, czyli BMW 330i xDrive. Napędzane są silnikiem benzynowym o mocy 252 KM, rozpędzającym je do 100 km/h w 5,8 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. To wystarcza na większość piratów na polskich drogach.
BMW kupowane były w ramach przetargów dla policji w całej Polsce, ale lokalne komendy czasami kupują nieoznakowane radiowozy we własnym zakresie. To utrudnia rozpoznanie policyjnego auta, którym może być:
Poza BMW często spotykane są Volkswageny oraz Skody. Inne modele wykorzystywane są tylko lokalnie, więc tym łatwiej jest się naciąć.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów.Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów.Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów.Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów.Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Komentarze:
qwerty - 20 stycznia 2024
Tak, tak zj e by ostrzegajcie, uczcie, bo mało jest jeszcze wypadków w Polsce.