Mercedes-AMG GT4 – nowa edycja sportowego modelu z Affalterbach
363 wyścigi, 137 miejsc na podium, 151 klasowych zwycięstw i 53 wygrane w klasyfikacji generalnej: lista osiągnięć Mercedesa-AMG GT4 od chwili wprowadzenia na rynek w 2018 r. jest naprawdę imponująca. Co nowego zaoferuje nowa, lepsza edycja?
Do zalet nowego Mercedesa-AMG GT4 należy zoptymalizowane chłodzenie hamulców przedniej osi, a także skuteczniejszy układ chłodzenia jednostki napędowej. Przed przegrzaniem elementów układu hamulcowego zapobiegają zarówno powiększony wlot powietrza chłodzącego hamulce, jak i wymiarowo stabilne przewody pneumatyczne o większej średnicy.
Do jeszcze skuteczniejszego chłodzenia sprawdzonego 4-litrowego silnika V8 biturbo AMG przyczynia się nowa lokalizacja chłodnicy oleju, a także nowy karbonowy kanał odprowadzanego powietrza oraz na nowo wyprofilowana krawędź maski z materiału wzmacnianego naturalnym włóknem.
Aktualizacja Mercedesa-AMG GT4 obejmuje również zmodyfikowane przednie i tylne światła, odpowiadające modułom zastosowanym w Mercedesie-AMG GT3. Ich konstrukcja jest zgodna z obecnymi drogowymi wersjami Mercedesa-AMG GT. Poza odświeżonym wzornictwem nowa koncepcja oświetlenia ma również walory praktyczne: nowe, wysokowydajne reflektory LED zapewniają znacznie lepszą iluminację toru.
Kolejna przeprowadzona optymalizacja dotyczy modyfikacji tylnych wahaczy, które również są podobne do tych stosowanych w nowym GT3.Inną nowością w modelu GT4 na rok 2020 jest zastosowanie powiększonego zbiornika płynu hamulcowego, zoptymalizowanego pod kątem szczególnych wymagań panującychw wyścigach długodystansowych.
Samochód został wyposażony na przykład w specjalną kontrolę trakcji oraz wielofunkcyjny ABS. Układy te bazują na technice modelu GT3, podobnie jak sekwencyjna wyczynowa skrzynia biegów z regulowanym mechanizmem różnicowym.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: