Warszawa nadal w czołówce najbardziej zakorkowanych miast
W drugim kwartale Warszawa zajęła 2. miejsce, jeśli chodzi o poziom zakorkowania. Średni czas podróży w Warszawie jest dłuższy o 45 procent niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz dłuższy o 93 procent podczas porannych godzin szczytu.
Pierwsze miejsce zajął Stambuł, gdzie średni czas podróży jest dłuższy o 57 proc. niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz o 89 proc. podczas porannych godzin szczytu. Jest to debiut Stambułu w raporcie Congestion Index.
Warszawa w porównaniu do pierwszego kwartału okazała się być jeszcze bardziej zakorkowana. Średnia wzrosła o 3 punkty proc. z 42 do 45 proc., w porannym korku o 4 punkty proc. Z 89 do 93 proc., natomiast w wieczornym z 86 do 91 proc.
„Komentując wyniki od strony psychologicznej należy zwrócić uwagę przede wszystkim na ogromną ilość zmarnowanego w korkach czasu, i niepotrzebnie zużytego paliwa. Sytuację pogarsza brak dobrej informacji i czytelnych oznakowań” – tłumaczy dr hab. Adam Tarnawski, psycholog transportu, Uniwersytet Warszawski. – „W analizach zwraca uwagę nieduża różnica między drogami szybkiego ruchu i zwykłymi. Sugeruje to małą drożność nawet na stosunkowo niedawno modernizowanych arteriach. Subiektywnie jednak dla mieszkańca kolejne inwestycje polepszają komfort komunikacji, i można mieć nadzieję że za pewien czas przełożą się na obiektywne wskaźniki”.
![]() |
fot. materiały prasowe
|
Oto dziesięć najbardziej zakorkowanych miast, według ogólnego poziomów zatorów, między kwietniem a czerwcem 2012 roku:
1. Stambuł 57%
2. Warszawa 45%
3. Marsylia 42%
4. Palermo 40%
5. Rzym 34%
6. Paryż 34%
7. Stuttgart 33%
8. Bruksela 33%
9. Hamburg 32%
10. Sztokholm 30%
„Warszawa ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej zatłoczonych miast Europy, tym razem na drugim miejscu. Poruszając się po stolicy w czasie godzin szczytu tracimy prawie dwa razy więcej czasu, niż normalnie. Kierowca podróżujący każdego dnia przeciętnie 2 godziny, ponosi dodatkowe koszty w wysokości ok. 17 zł dziennie, a rocznie prawie 4300 zł” – mówi Jan Jakiej, prezes SISKOM
Raport TomTom Congestion Index, łącznie z charakterystyką poszczególnych miast, można znaleźć pod adresem: www.tomtom.com/congestionindex.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: