Nowości na targach Intermot: Honda CRF 450 Rally
Podczas targów motoryzacyjnych w Kolonii Honda zaprezentowała model CRF450 Rally – motocykl przygotowany do startu w styczniowym Rajdzie Dakar.
W słynnym rajdzie Honda startowała dziewięciokrotnie, debiutując w 1981, w imprezie organizowanej wówczas pod nazwą Rajd Paryż Dakar. Rok później Francuz Cyril Neveu wywalczył dla Hondy pierwsze zwycięstwo w trzeciej edycji rajdu. Zaś w latach 1986 – 1989 Honda sięgnęła po cztery wygrane z rzędu – co daje łącznie pięć zwycięstw w dziewięć lat.
![]() |
|
fot. Honda
|
Honda CRF450 Rally bazuje na popularnym modelu enduro, CRF450X. Rajdowa maszyna została przygotowana przy pełnym zaangażowaniu ze strony Honda R&D Co., Ltd., a także wsparciu operacyjnym Honda Racing Corporation. W latach 1986-1989, Honda startowała w Rajdzie Paryż Dakar w podobny sposób, wystawiając maszynę ze specjalnie przygotowanym silnikiem i podwoziem.
Tym razem Honda po raz pierwszy wystawi w rajdzie maszynę bazującą na seryjnym modelu. CRF450 korzysta z systemu wtrysku PGM-FI (Program Fuel Injection), który ma zapewnić niskie spalanie i dużą wytrzymałość. Honda celuje w swoje pierwsze zwycięstwo przy użyciu maszyny bazującej na motocyklu komercyjnym.
![]() |
| fot. Honda |
Model ten ma już za sobą testy w Japonii, a 15 października wystartuje w swoim pierwszym rajdzie w Maroko, gdzie piątka kierowców Hondy będzie zbierać dane i doświadczenia, a także identyfikować potencjalne problemy podczas warunków rajdowych.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.


Zostaw komentarz: