Rekord sprzedaży zelektryfikowanych aut i to mimo spadku hybryd plug-in
Zelektryfikowanych aut jest coraz więcej, czy pełne elektryki wyprzedziły diesle?
ACEA podała dane dotyczące sprzedaży nowych aut zelektryfikowanych w Europie w III kwartale 2022 roku. Według tych danych padł nowy rekord. Pojazdy z silnikiem elektrycznym na pokładzie (hybrydy i samochody w pełni elektryczne) stanowią już 43 proc. wolumenu sprzedaży wszystkich aut w tym okresie.
Jeszcze w analogicznym okresie ubiegłego roku, próg 40 proc. dla pojazdów z silnikiem elektrycznym, nie był przekroczony. Co ciekawe najświeższy rezultat uzyskano mimo faktu, że sprzedaż hybryd plug-in spadła w trzecim kwartale br. o 6 proc.
Zelektryfikowanych więcej, ale to zasługa aut bezemisyjnych
Za rekordowy wynik odpowiada przede wszystkim wzrost sprzedaży aut bezemisyjnych, z napędem wyłącznie elektrycznym. Tego typu pojazdy stanowią już 11,9 proc. całej sprzedaży nowych aut w Europie, w III kwartale 2022 roku. To wynik aż o 22 proc. wyższy w porównaniu z trzecim kwartałem 2021 roku.
Jak wiemy, organy legislacyjne UE przyjęły uchwałę zakazującą sprzedaży samochodów spalinowych, zakaz ma obowiązywać od 2035 roku, jednak już teraz plany te wpływają np. na gospodarkę dotacjami wielu państw. Rządy stopniowo wycofują się z dotacji na hybrydy plug-in, a środki wsparcia przenoszone są na rzecz osób, które planują zakup auta wyłącznie zeroemisyjnego.
Oczywiście rekordowy rezultat sprzedaży aut zelektryfikowanych nie oznacza od razu śmierci klasycznej, spalinowej motoryzacji. Wciąż najpopularniejszym rodzajem napędu na rynku europejskim są samochody z silnikami benzynowymi. W III kwartale grupa ta liczyła 37,8 proc. całkowitej sprzedaży. Nawet auta z silnikami wysokoprężnymi, choć ich sprzedaż od dłuższego czasu spada, wciąż stanowią większy odsetek sprzedaży niż w przypadku samochodów wyłącznie elektrycznych. W III kwartale 2022 diesle stanowiły 16,5 proc. całkowitej sprzedaży, co jest wynikiem o 4,7 proc. gorszym rok do roku.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: