Austria wprowadza drakońskie kary za jazdę na tylnym kole. Nawet 10 tys. euro za wheelie
Austriacka policja wypowiada wojnę motocyklistom, którzy praktykują jazdę na jednym kole na publicznych drogach. Zasada jest prosta – dwa koła na asfalcie albo kara w wysokości 10 tys. euro.
Austria przyciąga swoimi drogami i krajobrazami motocyklistów. Kręte trasy i równy asfalt zachęcają do „odkręcenia” manetki, żeby maksymalnie cieszyć się jazdą. Warto wiedzieć, że w ostatnim czasie zaktualizowano przepisy, które teraz są jeszcze ostrzejsze.
Austriacka ustawa o pojazdach silnikowych precyzuje, że kierowca jest zobowiązany korzystać z pojazdu w taki sposób, by wszystkie koła miały stały kontakt z nawierzchnią. Jazda na tylnym kole całkowicie odpada, ponieważ w taryfikatorze przewidziano mandat w wysokości od 300 do 10 tysięcy euro.
Zobacz: Mandaty i punkty karne podwyższą składkę ubezpieczenia OC. Nawet o kilkaset procent
Co więcej, austriackie władze zastrzegają sobie prawo do konfiskaty jednośladu na okres do 72 godzin. Wystarczy, że funkcjonariusz dopatrzy się możliwości recydywy po stronie kierowcy. Brytyjska Federacja Motocyklistów rekomenduje wyrażenie skruchy i złożenie obietnicy, że taki występek nie będzie miał miejsca w przyszłości.
Mandat w wysokości 10 tys. euro rob wrażenie, ale taki wymiar kary jest przewidziany raczej dla najbardziej rażących naruszeń. W każdym razie nie warto ryzykować takich pieniędzy dla kilku sekund wygłupów.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: